Kjapp og trygg hosting for Wordpress

En mobil hverdag med iPhone, iMac og Vista

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg har 3 ting jeg bruker ofte:

1. iPhone
2. iMac (stasjonær PC)
3. Vista (Laptop)

Det jeg gjerne kunne tenke meg er å synkronisere disse enhetene litt. Vurderer også å kjøpe meg en macbook som muligens vil erstatte Vista laptopen, men ingen avgjørelser er gjort enda..

Uansett, saken er at jeg vil at disse skal jobbe sammen (helst ikke gjennom noe web-interface. Jeg vil gjerne ha mulighet til å styre samme epost kontoer fra alle enhetene og samtidig holde oversikt over hvilke mailer som er lest, svart på osv. Ved siden av dette så ønsker jeg også felles kontaktbok, kalender og typiske godsaker som følger med dette.

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få til dette? Det mest irriterende er egentlig når jeg behandler mailer på en av enhetene, så har jeg ingen oversikt over hva som er gjort når jeg kommer på den neste enheten (dette er igrunn viktigst når det gjelder laptop og stasjonær).
 

Gaasehud

Medlem
Bruker selv en iPod touch som er nesten samme sak, bare uten tlf. Den er jo som skapt for å synkes mot pc/mac. Har satt opp mail i mailklienten (imap), kontakter, kontoer og kalender kan også synkes.

Det mest irriterende er egentlig når jeg behandler mailer på en av enhetene, så har jeg ingen oversikt over hva som er gjort når jeg kommer på den neste enheten (dette er igrunn viktigst når det gjelder laptop og stasjonær).
Ja, for det kommer jo an på om du setter opp som imap, pop, etc.

Er du ute etter et program eller bare en løsning på hvordan du kan synkronisere best mulig? Hva bruker du av programvare/metoder nå? Litt vanskelig å komme med tips til endringer, når man ikke vet dette. Synking mellom PC og ipod hos meg er null problem, mac og pc har jeg ikke noe erfaring med. :)
 

bxc

Medlem
Hva med MobileMe?

MobileMe is a subscription service that includes a suite of Internet applications you can use to create, manage, or share your information from any computer connected to the Internet. MobileMe comes with 20 gigabytes (GB) of combined file and email storage, which you can increase to 40 GB or 60 GB.

As a MobileMe subscriber, you can:

Use MobileMe Mail to access and use your email from any computer, iPhone, or iPod touch connected to the Internet

Use MobileMe Gallery to share pictures and movies over the Internet

Use MobileMe Contacts or Calendar to view and manage your contacts and calendars on your Mac, iPhone, iPod touch, and even Windows computers

Use MobileMe iDisk to back up your hard disk, or to share large files with friends, family, or coworkers

Use MobileMe Account to manage or make changes to your account

Use MobileMe to keep important information in sync everywhere you need it-–on your Mac, iPhone, iPod touch, or Windows computer

When you sign up to become a MobileMe member, you’re given a free 60-day trial. At the end of the 60 days, your credit card is charged for the full one-year membership.
www.me.com/signup


You can also upgrade your account to a MobileMe Family Pack, so that family members can enjoy the benefits of MobileMe. A MobileMe Family Pack includes: one full MobileMe subscription with 20 GB of combined email and iDisk storage; four subaccounts, called Family Member accounts, with 5 GB of combined email and iDisk storage each; and a shared iDisk folder for you and your family.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva jeg bruker er ikke så viktig, siden jeg er villig til å bytte til hva nå enn som gjør ting bedre : )

MobileMe er forsåvidt litt uaktuelt når man bor i Australia, siden man har begrenset internettforbruk. Ønsker derfor ikke å lagre ting som bilder osv eksternt. Hva slags erfaringer har folk med Microsoft Entourage her inne?
 

Gaasehud

Medlem
Det som HeltSikker sier her, funker jo greit ved at man setter opp en mail med pop og en med imap. Har imap på ipod'n og pop på pc-en. Da kan jeg sjekke mail hvor jeg vil på ipod'n, og når jeg kommer hjem og åpner mailen kommer mailene fram, selv om jeg har lest dem på ipod'n. Har gjort det slik, fordi jeg glemmer at jeg allerede har lest mailene mens jeg har vært borte. :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Enkelt og greit, Exchange.

Synkroniserer kontakter/kalender/notater/epost/gjøremål on the go.

Vet ikke om dere har noen leverandører nede down under som selger slike løsninger, men her i norge har du f.eks Telenor som selger en slik løsning til 99,- pr mnd mener jeg på.
 
Topp