Kjapp og trygg hosting for Wordpress

En ny medlem fra Italia

Ludus

Medlem
Hei alle,

jeg heter Daniele og kommer fra Roma.

Jeg studerer norsk på universitetet, siden oktober 2009, fordi jeg vil finne en jobb i Norge.

Her, i Italia, jeg er en vignett-tegner, en web designer (spesielt for blogg) og en web redaktør (jeg skriver artikkler og tekster for web sider). Jeg liker å skrive fortellinger og gå på fjellet.

Jeg har vært i Norge tre ganger:

2006: fra Roma til Island med bil. Jeg visiterte Notodden og Bergen.
2009: en kjempefin tur i Svalbard (fottur og camping). Jeg var i Oslo to dager.
2010: alene i Nord Norge. Jeg reiste til Tromsø, Alta, Honingsvåg, Nordkapp, Knivskjelloden og Hammerfest.

Beklager for noe feil :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg var i omtrent samme situasjon for 20 år siden. Æsj, jeg mener 15 (= nekter for at jeg begynner bli gammel).
Stå på, vær målrettet. Finn en praksisplass her hos en bedrift; skriv hovedoppgaven din her i Norge. Det gjorde det lett for meg å finne en jobb etter på.

Og velkommen hit.
 
Velkommen!

Jeg er blant annet webredaktør for et nettsted med tilknytning til Italia: Tolfa.no.

Sto cercando di imparare l'italiano. I verbi sono molto difficili.
 

Ludus

Medlem
Tusen takk til alle for velkommen.

Jeg var i omtrent samme situasjon for 20 år siden. Æsj, jeg mener 15 (= nekter for at jeg begynner bli gammel).
Stå på, vær målrettet. Finn en praksisplass her hos en bedrift; skriv hovedoppgaven din her i Norge. Det gjorde det lett for meg å finne en jobb etter på.

Og velkommen hit.

Mange takk for råd, Pong.

hovedoppgave: er en type CV?

Jeg vil komme dit som en "au pair" å bedre norsk min. Men jeg tror at det er ikke så lett, fordi nå er jeg 45...

Velkommen. Du har bra grep om norsken allerede, ser det ut til. Vignett-tegner, er det det samme som illustratør for avis?

Takk. Jeg har funnet et feil på tittelen av tråd: jeg er ett medlem, ikke en :p

Ja, vignett-tegner er det samme som illustratør for avis. Jeg tegner humoristiske illustrasjoner. Se noen av dem på Facebook.

Velkommen!

Jeg er blant annet webredaktør for et nettsted med tilknytning til Italia: Tolfa.no.

Sto cercando di imparare l'italiano. I verbi sono molto difficili.

Takk, Gilse. Jeg kjenner Tolfa :)

Il tuo italiano è perfetto ;)

Norske verbene er vanskelige, også :)

Hei Ludus og velkommen hit, og til Norge når den tida kommer.

Takk, Tonny ;)
 

OldHP

Medlem
Hei og velkommen. Jeg og min bror da vi var små ringte til italia, helt tilfeldig telefonnummer, fra Norge, vi sa bare "Bonjoorno!" og ho italienske damen på telefonen snakket i et minutt før vi bestemte oss for å legge på.. Skjønte jo ingenting.. Er vel ganske så sosiale dere italienerne..
 
Topp