Kjapp og trygg hosting for Wordpress

En som sikret seg noen godbiter i natt...

Bjørn

Domenespekulant
Jepp, skal begynne å bli nattmenneske... de to 2-bokstavsdomenene skulle jeg gjerne hatt ihvertfall..
 

looper

Medlem
Det nytter vel ikke med mindre man er sin egen reg eller finnes det noen som av reg. som tillater registreringer i helgene?
 

MobyDick

New Member
hva er greia med når domener legges ut? første mann til mølla? hvordan vet de når noen nye domener blir ledige, osv.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Førstemann til mølla ja. Hos Domeneshop kan man se en liste over domener som er ledige, men de må jo fortsatt registreres hos Norid gjennom en registrar. Er man registrar selv, hopper man over et ledd og får registrert domener kjappere.

Men folkens: er alle to-bokstavers domener gode? Uansett om de har en mening eller ikke?
 

looper

Medlem
Etter min mening så gir ikke alle 3 bokstavers mening å registrere. Selvfølgelig så er det noen som ser på disse domenene som gull/platina/diamanter. Men jeg liker å registrere domener som gir en og annen form for mening.

Sjanseløs er du ikke, tidligere når jeg var student og arbeidsledig så levde jeg av domener. Satt og ventet på at listen kom ut, i tillegg hadde jeg 100vis av varsler på domener. De domenene jeg registrerte da ble solgt veldig lett i løpet av bare noen få dager. Og de jeg ikke solgte ble dumpet her og solgt for en litt mindre betydelig sum. Men du kan banne på at dersom en av disse kara som sitter og er egen registrar har lyst på det domene du har sendt inn søknad på, så har du ikke noe sjanse. Men jeg har vel registrert en 3-4 stk som er egen registrar eller har noen sabla gode kontakter, men nå er det sjeldent jeg registrerer noe så flere kan ha kommet.

Det skader uansett aldri å prøve ;)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det smarteste er kanskje å legge inn varsel på Domeneshop når et domene går ut? Jeg fikk tak i domene som jeg har siklet etter i mange år, repeterer varslingen hvert eneste år. Fikk beskjed på e-post fra Domeneshop kl. 03 om at domenet nå var ledig, dermed var skjema sendt inn til Domeneshop-folka kom på jobb om morgenen.
 

MobyDick

New Member
rune: grattis ;) men det nytter vel ikke at domeneshop har skjemaet inne når de kommer på jobb, hvis en egen domenehai-registrar kan sende inn skjema til norid midt på natta?

glad jeg driver med telefonnummer og ikke domener, der opererer alle på like vilkår ;) ganske like iallefall
 
Topp