Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre kommentarer? Eller skriver du en unnskyldning?

eplebiten

Medlem
Dette er et hypotetisk spørsmål som kan være interessant for andre meg selv.

Situasjonen er:


Du skriver et blogginnlegg, og mottar selvfølgelig kommentarer på dette. Én av kommentarene er skrevet i en høflig tone, og motsier noe av det du har sett. I irritasjon over dette skriver du et svar tilbake hvor du ikke akkurat fremstår som vennligheten selv. Den andre personen svarer tilbake og fremmer sin mening om at du kanskje ikke burde skrevet den kommentaren i tillegg til at h*n kanskje også argumenterer for sitt perspektiv.

Nå står du der med en kommentar hvor du fremstår som en person som ikke liker å bli korrigert og du viser dette ved at du blir uhøflig ovenfor andre.



Så hva gjør du? Endrer du kommentaren din slik at den blir mye snillere, samtidig som du lar personens svar på din egen kommentar stå igjen slik at denne blir uforståelig for alle som leser den senere, og på den måten vil ingen som leser kommentaren din i ettertid vite at hvordan du opprinnelig oppførte deg.

Skriver du en ny kommentar hvor du ber om unnskyldning for svaret ditt?

Eller sletter du personens kommentarer, i tillegg til din egen, slik at ingen i ettertid kan vite hva som har skjedd?




Dette er noe jeg selv har sett ved noen få anledninger, og jeg kunne være interessert i hva andre mener og ville gjort i en situasjon som tilsvarer dette. (Noen har kanskje også måttet forholde seg til dette.)

------------------------------------------

I de tilfellene hvor jeg har mottatt en kommentar som dette, for eksempel hvor noen korrigerer en feil i teksten, vil jeg ikke slette kommentaren eller gjøre tilsvarende krumspring. Den normale fremgangsmåten min vil være å takke for at personen gjorde meg oppmerksomhet, kanskje redegjøre mer om hva jeg har skrevet (i de tilfellene hvor jeg har rett, men hvor personen har tatt feil), og ikke minst gjøre dette med en høflig tone.

Hvis jeg skulle hatt en usedvanlig dårlig dag, og skrevet en kommentar som var uhøflig, så ville jeg bedt om unnskyldning i ettertid. Jeg mener at man bør være åpen om dette ovenfor leseren, og de fleste vil nok ha forståelse for at vi kan alle ha en dårlig dag og at dette er ikke hvordan jeg til vanlig oppfører meg.
 

picxx

Well-Known Member
Hvis det rett og slett bare er skrivefeil, orddelingsfeil eller noe slikt takker jeg bare for at de gjorde meg oppmerksomme på det, retter det som var feil og går videre.

Er det derimot faktafeil/meningsytringer som bestrides lar jeg det ofte stå uten å besvare det, så får heller andre lesere gjøre seg opp en egen mening og videre kommentere dette.

Er det rene faktafeil/dokumentasjonsfeil takker jeg for korreksjonen, og hvis jeg gidder/har tid, legger jeg inn en liten notis i bunnen av teksten hvor jeg viser til at det er feil i posten/artikkelen og at det utbroderes mere under i kommentarfeltet (også grei måte for å få andre til å kommentere ytterligere).
 

Nutz

Med lem
Slett innlegget ditt, så heller hiv inn en forklaring på at personen hadde helt rett, og at du ikke vil at dine gale uttalelser skal stå.

Her viser du ydmykhet til dine lesere, samtidig unngår du at nye lesere får et negativt bilde av deg, da du tross alt fremsto som en stølling der og da.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Å framstår som menneskelig er en god ide ja :)
Hvis du har en dårlig dag er det best å ikke svare tenker jeg, men hjort er hjort.
Du kan også høre med vedkommende som har skrevet innlegget først om det er ok at du begynner å redigere og slette, hvis du ønsker gjøre det.

Så nå er det bare for alle å peke til alle trådene der jeg bør bruke egen medisin :)
 

OldHP

Medlem
Min mening

er å la ting stå, ikke sikker men tror jeg mistet n del medlemmer da jeg redigerte innlegg på mitt første forum
 
Topp