Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre pris ut fra lagerbeholdning

Jens1986

Medlem
Hei,

Vi driver noen nettbutikker, og endrer ofte prisene manuelt ut i fra lagerbeholdning og hvilke produkter som er populære. Tror det er mye å hente her.

Noen som vet om det finnes plugins til dette i shopify og woocommerce? Altså: mindre lager = prisen øker.
 

Stoppet

Banned
Altså: mindre lager = prisen øker.

Interessant. Stikk motsatt av alt som har med vanlig butikkdrift å gjøre. Når vi hadde rester igjen så måtte vi nesten gi dem bort. Ingen kjøper rester i vanlige butikker. Lite varer igjen betydde rester og at ingen ville ha dem. Ingen kjøper den siste buksa, alle har den jo.

Det var alltid slik at mengder selger. Derfor fylte vi butikkene til taket med tomme kasser for å få varetrykk.

Jeg er ikke særlig godt kjent med nettbutikkmarkedet enda. Er det faktisk slik at alle "gamle" handelslover er opphevet og nye gjelder?

Dette er ikke kritikk, bare interessant å diskutere. Har selv en nettbutikk, men har drevet dagligvare tidligere.
 

Jens1986

Medlem
Nei, jeg tenker ikke på mobildeksler fra 2013. Jeg tenker på om du har noe som selger bra som du har tatt inn for lite av = lageret begynner å gå tomt. Så sitter vi å skrur prisene manuelt per i dag, mens vi venter på å få fylt opp lageret. Men hadde vært digg å automatisert dette.
 

Qwerty

New Member
Interessant. Stikk motsatt av alt som har med vanlig butikkdrift å gjøre. Når vi hadde rester igjen så måtte vi nesten gi dem bort. Ingen kjøper rester i vanlige butikker. Lite varer igjen betydde rester og at ingen ville ha dem. Ingen kjøper den siste buksa, alle har den jo.

Det var alltid slik at mengder selger. Derfor fylte vi butikkene til taket med tomme kasser for å få varetrykk.

Jeg er ikke særlig godt kjent med nettbutikkmarkedet enda. Er det faktisk slik at alle "gamle" handelslover er opphevet og nye gjelder?

Dette er ikke kritikk, bare interessant å diskutere. Har selv en nettbutikk, men har drevet dagligvare tidligere.


Vi priser iht. lageret.

Når vi har mange av en produkttype kjører vi % og når lageret synker økes prisene. Ved 1-3 igjen på lager, så blir lagerstatus på produktannonse tydelig merket og prisene økes. Ved utsolgt økes prisen ytterligere og tillegges leveringstid. Vi har flere bestillinger på produkt når det er merket som utsolgt enn når det er på tilbud, noe som betyr en høyere fortjeneste.

Nå ønsker jeg ikke å si hvilken bransje vi er i, men en typisk ordre er på 8k+
 

Tonny Kluften

Administrator
Qwerty, dere gjør dette fordi dere totalt sett tjener best på det? Det er interessant, finnes det noe skriblerier på nettet om den metoden dere bruker, teorier bak osv.?

Jens, det er mulig vi kan lage et slikt plugin hvis du ikke finner det. Helt konkret, hvordan ønsker du at oppgang og nedgang skal angis, og hvor skal det angis? Globalt? Eller pr. produkt?
 

Stoppet

Banned
Jens, det er mulig vi kan lage et slikt plugin hvis du ikke finner det. Helt konkret, hvordan ønsker du at oppgang og nedgang skal angis, og hvor skal det angis? Globalt? Eller pr. produkt?

Interessant. Om et slikt plugin utvikles kunne jeg godt tenkt meg å få et hint når det er ferdig.
 

Jens1986

Medlem
Det er vel ikke snittlønna til en webutvikler, men ja, det blir sikkert billig :)

Men hvis du lager en detaljert beskrivelse av hva du skal ha så kanskje vi gjør det gratis.

Det kan godt hende @Qwerty har mer å bidra med her enn meg, men jeg ser for meg at man bør han muligheten til å;

- Sette opp terskler for lagerbeholdning både/enten på kategorinivå og/eller produktnivå.
Eks:
Når lageret er over xx% vil prisen være 100%
Når lageret er under xx% vil prisen være 120%, eller xx kroner
Når lageret er under xx% vil prisen være 140%, eller xx kroner

Det er egentlig alt, så kan man utvide med funksjoner etterhvert.
 

Liandrian

Medlem
Jeg har sju forskjellige excel ark med EAN koder og priser. Og hvor hver av de arkene har mellom 500 til 9000 produkter. Så om man hadde direkte link til en EAN database, så ville det vært enkelt å oppdatere disse prisene.

I tillegg til de funksjonene som er nevnt over.
 
Topp