Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre selskaps navn

hokhang

Medlem
Hei!
Driver et enkeltmanns foretak i dag. Men navnet på foretaket er så vanskelig for kunder og forholde seg til.
Ønsker å endre dette til et annet navn eller forkorte det ned litt.
Hvor får jeg gjort dette???
 

MartinR

Medlem
Akkurat samme plassen som du registrerte, brønnøysund.

Men du står jo fritt fram til å bruke hvilket som helst markedssføring navn, om du ikke er avhengig av å endre det registrerte navnet.
 
Sist redigert:

Santo

Active Member
du kan endre på altinn, tror navneskifte koster 2-3000 ?

Dersom enkeltpersonforetaket til trådstarter bare er registrert i Enhetsregistert (og eventuelt Merverdiavgiftsregisteret) koster det ikke noe å skifte navn.

Dersom enkeltpersonforetaket til vedkommende i tillegg er registrert i Foretaksregisteret så koster det 2.127,- kr å endre navnet via Altinn.

Dersom du sender inn papirer på "gamlemåten" så koster det 2.660,-.

Brønnøysundregistrene
Brønnøysundregistrene - Registrering
 
Sist redigert:

neXon

Medlem
Du trenger ikke å bruke navnet i brreg, så lenge firmanavn & org.nr står på faktura\nettsiden.

Jeg har ca 10 forskjellige firmanavn under samme org.nr. En gang for lenge siden sa regnskapsfører at jeg kunne ha 99 underavdelinger med forskjellige navn.
 

quicktech

Medlem
Du trenger ikke å bruke navnet i brreg, så lenge firmanavn & org.nr står på faktura\nettsiden.

Jeg har ca 10 forskjellige firmanavn under samme org.nr. En gang for lenge siden sa regnskapsfører at jeg kunne ha 99 underavdelinger med forskjellige navn.

Interessant :)

Finnes det en regnskapsfører på dette forumet som kan bekrefte dette?
Evt om neXon eller andre kan henvise til kilder som bekrefte dette?
 
Sist redigert:
Topp