Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endring av keyword density i Yoast SEO

Stoppet

Banned
Ser at etter den nye oppdateringen i Yoast SEO plugin så er keyword densityen endret til max 2,5% i stedet for 4,5% i tidligere versjoner.

Noen som vet om f.eks. Google har endret på policyen sin på dette området? Vil man nå bli straffet for en tetthet på f.eks 3,5%?
 

mjogul

Medlem
Det tror jeg!
Jeg fikk en side jeg hadde på første siden på aktuell kw til ikke å være på de 20 første sidene i google (200 treffene) på samme kw- skjedde med en gang jeg lå inn to nye kw i ankertekst til nettsiden. Dagen etter var den vekke.

Hovedsiden er fortsatt synlig i google, men ikke den aktuelle undersiden.
Undersiden ble åpenbart straffet pga den siste lille dråpen....
 

Jens1986

Medlem
Det som er sykt er at i noen nisjer, i alle fall på norsk hvor det er få synonymer, kan det være vanskelig å bare holde 2,5% når man skriver artikler. I verste fall må man da gjøre artiklene mindre leservennlige pga. Google.
 

Stoppet

Banned
I denne artikkelen har jeg en kwd på 3,2% men rangerer som nummer 2 på eplecidereddik. Har gjort det i flere måneder. Har ikke merket noe opp eller ned......
 

KIA

Medlem
Syns Google overdriver mye med densityen. Vi må skrive nå det og den isteden produktnavn.
 

Tonny Kluften

Administrator
Undersiden ble åpenbart straffet pga den siste lille dråpen....

Å beregne nøkkelordtettehet var vel neppe det eneste du hadde gjort for å game Google...

Google ser på tettheten av en grunn, og den grunnen er at for stor tetthet betyr spamming. Det er bedre å bruke vettet, les artiklen som en hvilken som helst besøkende på siden. Hvis du får følelsen av at det er noe galt så er det noe galt, da redigerer du artiklen til det føles riktig.
Hvis alle artiklene dine har tetthet på mellom 2,4 og 2,6 så skjønner Google det også.

Heller enn å finregne på %, bruk heller tiden på å skrive/oversette noen gode lange artikler. Da har du fort hanket inn igjen de tapte besøkende fra spamartiklen din som ble skjøvet ut i kulda. Samt at du har sikret besøkende til den i mange år fremover.
 

timepoint

Medlem
Har vært mange signaler om at Google skal bli smartere til å forstå helheten på en nettside. Og da blir KW density mindre viktig. Så skriv naturlig og sjekk ut flere tilstøtende ord og tematikk (LSI). Og når det gjelder at nettsiden din( eplecidereddik), så er siden litt "Top Heavy", ref algortime ved samme navn. Men ser ikke ut til å påvirke rangeringen din. Artikkelen virket bedre enn mye av det andre på samme søk. Noe som bevises av de andre domenene du er over.

Med Google analytics installert overalt vil det også være enkelt for Google og se tid på nettsiden + bounce back til Google søket. Men hvordan denne logikken virker med Wikipedia...

Og dette er litt interessante. Hvis Wikipedia har en egen side om eplescidereddik ( har de), så hadde den mest sannsynlig hatt 1.plass. Så hvorfor ikke lage en egen wiki page om dette selv, med link til egen artikkel. Wikipedia har en tendens til å dominere søk som består av bare en søkefrase om ting og steder. Så et lite SEO tips må være å lage innholdet like bra og bedre for å slå dette gratis leksikon fenomenet :-/
 
Topp