Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Engelsk nettsted med .no

Vel, er ikke så skråsikker på om ikke no. kan fungere. Det har vel litt å si hvilke domener som er ledige? For meg ville det vært avgjørende om hvor høy relevans domenet har til innholdet på nettstedet. Det kan være like enkelt for en lego-elsker å huske "lego.no" som "thelegobuilders.com" (?). Når det gjelder ragnering på søkemotorer, står ikke .no-domener tilbake for .com-domener (ut fra min erfaring). Har selv skrevet artikler på engelsk på .no-domene, og rangerer meget høyt på mange viktige engelse nøkkelord.
 

Ståle

Medlem
Vel, er ikke så skråsikker på om ikke no. kan fungere. Det har vel litt å si hvilke domener som er ledige? For meg ville det vært avgjørende om hvor høy relevans domenet har til innholdet på nettstedet. Det kan være like enkelt for en lego-elsker å huske "lego.no" som "thelegobuilders.com" (?). Når det gjelder ragnering på søkemotorer, står ikke .no-domener tilbake for .com-domener (ut fra min erfaring). Har selv skrevet artikler på engelsk på .no-domene, og rangerer meget høyt på mange viktige engelse nøkkelord.

Men du mister MANGE besøkende til lego.com...
 
Riktig Ståle, men når lego.com ikke er ledig, må man ta opp konkurransen så godt man kan. Det blir da en avveiing om man klarer å markedsføre lego.no i den grad at folk husker det, eller om man i større grad klarer å markedsføre et "ikke-så-lett-å-huske" .com domene. Her vil jo innholdet på nettstedet være viktigere enn domenet. Å konkurrere på domenet er en sak, men innholdet må også være så godt og konkurransedyktig at folk ønsker/gidder å huske et nettsted (evt. legger det til sine favoritter).
 
Topp