Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ENK - noen villig til å dele sin Excel-regnskap med meg?

Britta

stoffdronning
Heihei.

Holder på å bli gal mens jeg roter siden flere dager rundt i nettet ang. regnskap til lille-sjappa mi.

Har nå begynt å sette opp excel-regnskap med kontoplan til meg selv siden alle eksempler jeg fant ikke var helt dugelig.
Da kom jeg på om ikke noen her inne som også driver ENK med nettbutikk har lyst å dele sin excel-regnskapsmodell med meg. I bytte mot noe annet kanskje?

Hilsen, Britta - som har skjønt alvoret av ordentlig regnskap ;-)
 
Excel Regnskap

Hei!

Kanskje litt seint for deg - men jeg leita etter en regnskapsmodell selv men fant ingen som duget. Jeg har derfor laget min egen versjon som forhåpentligvis kan hjelpe deg eller andre der ute.

Side 1: Resultat og balanse oversikt
Her kan en enkelt legge inn nye kontier dersom en utvider bilagsarket med nye kontoer. Lookupfunksjonen vil hente summen av alle posteringer gjort.

Side 2: Bilag
Alle posteringer mellom resultat/balanse skal selvfølgelig gå i null med debet/kredit. I siste kolonner er det en recon-sjekk som tester at dette er tilfelle.
Jeg har laget denne med utgangspunkt i de kontiene jeg har behov for. Dersom du trenger nye konti - kopier Debet/kredit kolonnene for en eksisterende konto - endre kontonr/beskrivelse og legg denne inn i Side 1 (enten resultat eller balanse).

Lykke til!

Mvh
Christian


Heihei.

Holder på å bli gal mens jeg roter siden flere dager rundt i nettet ang. regnskap til lille-sjappa mi.

Har nå begynt å sette opp excel-regnskap med kontoplan til meg selv siden alle eksempler jeg fant ikke var helt dugelig.
Da kom jeg på om ikke noen her inne som også driver ENK med nettbutikk har lyst å dele sin excel-regnskapsmodell med meg. I bytte mot noe annet kanskje?

Hilsen, Britta - som har skjønt alvoret av ordentlig regnskap ;-)
 

Vedlegg

  • Regnskap 2012 kopi (2).zip
    11,4 KB · Sett: 189
Topp