Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkel integrering av RSS feed på sider.

i-net

Medlem
Jeg må inrømme at jeg er ganske grønn på dette med RSS feeds, men det er jo også derfor jeg spør. Skulle gjerne lagt til en veldig enkel rss feed på f.eks denne siden:
Iceland Vacation Guide - All you should know about this amazing island
For at det skal hele tiden være i hvertfall noe friskt og nytt innhold der. Her skulle rss feeden være for eksempel "Nyheter fra Island" eller noe i den retningen.
Hvordan gjør man egentlig dette, og hva er den greieste løsningen ?

Kan man f.eks bare lime inn en java kode, som er tilknyttet en nettside som den henter feeds fra? Hehe, sikkert helt ute å kjøre med det spørsmålet. Kan man hente feeds fra hvilken som helst side? Dere skjønner sikkert problemstillingene mine ut i fra dette. Takk for alle svar.
 

sKrud

Meget sliten student
Ja, det fins en god script som gjør dette. Men de fleste koster penger etter som de fleste som bruker dette bruker dem til adsense sider.. Det å sette opp noe slik er som regel veldig enkelt.. Er et program som jeg har brukt tidligere, tror det heter RSS to blog eller noe slikt... bare å google litt så finner du sikkert noe.. Tror nok det ligger endel slike ting ute på Piratebay også..

Men du bør huske på at det ikke alltid er like populært å stjele andres innhold/artikler/nyheter.. Her bør man vell helst spørre om lov..Evt. linke til siden som du henter innholdet fra..

-morten
 

picxx

Well-Known Member
Sett opp magpie rss og ha styring på hele prosessen ved å hoste alt på egen server.
rss2blog kan brukes, men den godtar ikke alle api'er og den dagen tjenesten legger ned står du også der uten noe rss feed og må starte prosessen på nytt.
Ved å bruke magpie legger du bare inn url'en til de feedene du ønsker, og om du vil skifte dem ut er det bare å gå inn i programmet og slette å legge til.
Det er også veldig enkelt å integrere på dine sider.

Magpie RSS - PHP RSS Parser
 

sKrud

Meget sliten student
picxx: Er det mulig å bruke Magpie til å hente inn tekst, bilder og video? Fant noe som jeg kunne bruke i Joomla (magpie module), men finner ikke helt ut hvordan jeg skal få den til å hente inn hele dokumentet og poste dette som innhold på min side.
Noen tips ?

-morten
 

picxx

Well-Known Member
picxx: Er det mulig å bruke Magpie til å hente inn tekst, bilder og video?

magpie i seg selv er vel bare en parser, men var for et års tid siden borti et annet program som hentet inn og lagret alt i db. Den sorterte faktisk i kategorier så man kunne hente ut en og en kategori også.

Kan ikke bare for mitt liv huske hva den hette eller hvor jeg fant den, men lover å kaste inn linken asap her om jeg skulle være så uheldig å komme over den igjen.
 

sKrud

Meget sliten student
hehe..hadde helt glemt at jeg stilte et det spørsmålet.. Så er godt i gang med å lage et slikt script selv. Men sliter jo da endel med å få dette til å samkjøre i joomla.. Så om du finner tilbake til den hadde det vært flott om du kunne delt det.

-morten
 
Topp