Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkel nettbutikkløsning?

Anette86

New Member
Hei

Da er jeg på min vei mot å starte en nettbutikk. Sitter nå og leter etter den riktige nettbutikk-løsningen for meg. Skjønner virkelig at jeg ikke er så veldig teknisk. Hvilket webhotell ville dere anbefalt meg? Trenger det enkleste innen det enkleste. Burde jeg prøve wordpress og sette opp ett webhotell der? og hvordna gjør jeg det?
Eller er mystore.no ett bra alternativ?

Trenger også logo. Har lagd skisse, både til nettbutikk, og til logo. Hvem vil dere anbefale?
 

hokhang

Medlem
Jeg er veldig stor fan av Fiverr.com så jeg ville gått inn der og fått noen til å lage logo for $5
og kanskje du vil kjøpe et domene fra one.com eller domeneshop.no ?
Da kan du også bruke fiverr.com til å få noen til å sette opp wordpress nettbutikk til deg for $5.
 

rattata

Medlem
Jeg er veldig stor fan av Fiverr.com så jeg ville gått inn der og fått noen til å lage logo for $5
og kanskje du vil kjøpe et domene fra one.com eller domeneshop.no ?
Da kan du også bruke fiverr.com til å få noen til å sette opp wordpress nettbutikk til deg for $5.

Dersom du er seriøs med å drifte nettbutikk fra eget domene, ville jeg valgt et webhotell som har cPanel. Så vidt jeg vet har verken one.com eller domeneshop.no dette. Serverne deres er heller ikke satt opp for drifting av nettbutikk. De funker sikkert fint til en enkel nettside eller en blogg, men skal du drifte egen nettbutikk bør du ha noe bedre. Anbefaler heller ProISP. Omtrent samme pris, men webhotell som passer til drifting av nettbutikk.
 

Anette86

New Member
Det er nesten så jeg begynner å grine. Tror vi prater heeelt forsjellig språk det var nemlig mange begreper og ord her jeg ikke forstår hehe :)
Jeg har kjøpt domene hos domeneshop, men kan vel drive nettbutikken fra en annen side.
Har vyrdert mystore, eller 24nettbutikk.no. HJELP :)

Har tegnet designet på nettbutikken, men hvordan i alle dager klarer jeg å få det slik? Noen som vil hjelpe meg? trenge også logo.

Det jeg setter aller, aller høyest på ønskelista mi er at den er enkel å bruke. Enkelt å sette inn nye varer, endre, bestille osv.....

...Hjelp....
 

cruzader

Medlem
Anbefaler heller ProISP. Omtrent samme pris, men webhotell som passer til drifting av nettbutikk.
ProISP som er så pro at de har tidevis bemannet 24/7 support :)

Men ja er enig i at man bør ta hoppet opp til en liten VPS så man har litt mer kontroll over "miljøet" til butikken, men nå er det gjerne litt utenfor anette sin kompetanse sette opp samt drifte.
Akkurat hvorfor cPanel skulle være noe mer egnet enn noe annet er jeg noe mer undrende til.

Om du ikke er villig til betale noen eller bytte tjenester etc tror jeg nok det enkleste og mest realistiske er gå for ferdighostet butikk som mystore,butikk24? eller hva alle av de heter.
 

rattata

Medlem
Jeg skjønner nå at den tekniske kompetansen til Anette ikke er helt på topp. Og ville dersom jeg var Anette gått for en hosted løsning, men i det første innlegget fikk jeg inntrykk av at hun ønsket å drifte fra eget webhotell.

Poenget mitt var uansett at dersom du er seriøs med nettbutikk fra egen server, så velger du ikke domeneshop.no som ISP. Hvorfor cPanel er bedre enn kontrollpnelet til domeneshop kunne jeg skrevet en lang avhandling om, men har ikke tid til det nå.
 

hokhang

Medlem
hvis du ikke har peil i det hele tatt så ta å bruk mystore eller 24nettbutikk. det koster vel 5-600kr i måned + mva også sikkert 5-10 000 første gang de skal sette opp butikken og lage designet for deg. også noen tusen lapper til for å integrere en betalingsløsning for deg.
har du budsjett på 15-20 000kr så bør du komme ganske langt.
 

Britta

stoffdronning
Uten teknisk kompetanse ville jeg gå for en ferdig løsning som mystore eller 24nettbutikk.
Samme hvis du ikke vil gå inn i teknisk dypde men konsentrere deg på salg.

Heller kan du få en egendesignet opsett hvis du tjener penger med nettbutikken.

Hilsen, Britta - som ble klog av skade ;-)
 

AnneB

Medlem
Helt enig med Britta. Gå for en ferdig løsning.

Jeg har hatt nettbutikk i 10 år, og har prøvd litt forskjellig. De siste 3 årene har jeg hatt Magento butikk, men har valgt å flytte over til 24 nettbutikk istedet. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med det valget.

Ta gjerne kontakt med meg på PM hvis du vil ha litt ekstra hjelp :)
 

Anette86

New Member
Takk for mange gode tips :) Jeg er, som dere har skjønt, lite teknisk. Derfor valgte jeg 24nettbutikk.no, og er i kontakt med en (via min bror) som skal lage en logo-skisse til meg. Så håper jeg blir fornøyd med den. Hvis noen andre har lyst til å prøve, så siser jeg ikke nei. Er opptatt av å velge riktig logo :) Har skisse og ideer :)
 
Topp