Enkelt å redigere wordpress themes?

En tråd i 'Wordpress' startet av metallian, 4 Mar 2010.

1. metallian

metallian Medlem

Hvor enkelt er det å tilpasse themes egentlig? Tenker på "elemntære" endringer som å legge til bannerplass og plass til tabeller til høyre i themet...

2. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Du bør ha kunnskaper om html og css.

metallian liker dette.
  3. metallian

metallian Medlem

Vil det være mulig å f.eks her på forumet å få tak i koder til f.eks 468*60 banner og sette inn eller er dette noe man bør holde seg unna dersom man ikke klarer ta det fra bunn av?

4. zapotek

zapotek Medlem

Det er like lett/vanskelig å redigere wordpress themes som å feks. redigere en vanlig statisk HTML side. Så det er egentlig et umulig spørsmål å svare på, alt etter hvilken erfaring og kunnskap du har. Så til spørsmålet ditt om banner.

Metallian om du i Header.php legger inn:

Vil denne vises midtstilt på toppen.

metallian liker dette.
  5. metallian

metallian Medlem

OK. Jeg har aldri laget sider men å sette inn koder er jo noe man til og med må gjøre hos blogspot av og til så det skal nok gå :)

Takk for hjelp sålanmgt, nå skal jeg laste opp theme og komme igang så jeg kan få litt mer konkret å kobbe med :)

6. metallian

metallian Medlem

Da har jeg valgt theme- jeg hadde egentlig lastet et opp til harddisken men når jeg snoka rundt i wp-admin for å se hvordan jeg skulle gjøre det, fant jeg at det allerede var en drøss med themes klare til installering- jeg fant et jeg likte ganske godt og voila- av og til går det enklere enn man tror :)

kan ses her:
    Fotballmoro|Just another WordPress weblog

Spm1:
    Hvor går jeg for å oversette?
    Spm 2: -
    Jeg finner ingen knapp eller valgmulighet for å opprette Kategoriene- det står "Featured category" og så en "rullegardin" for å velge category...
    Spm 3:
    Leaderboard space- prøvde å legge inn et bilde der men det fungerte ikke... brukte [​IMG]

7. metallian

metallian Medlem

Ingen problem å ordne selv når det forklares så enkelt og greit :)

8. metallian

metallian Medlem

Prøvde legge inn to banner ved siden av hverandre ved å bytte "center" med "right" og "left", men det høyre banneret havnet under det til venstre- åffer det ?
    EDEIt: Da kom Tonny med svaret like under her :)

Jeg har fått på plass tabellen jeg "må" ha litt sentralt på forsien, men den er for bred- (litt nede til venstre)
    Fotballmoro|Uavhengig fotballblogg
    Er det mulig å flytte på modulene? Skulle gjerne hatt denne oppe til høyre.

Og så har jeg enda ikke funnet ut hvordan jeg skjal få lagt inn navn på kategorier...

Sist redigert: 4 Mar 2010
  9. Tonny Kluften

Hva med <div align="center"> *Banneren din* | *Banneren din*</div>

10. metallian

metallian Medlem

Dette begynner jo jaggu å bli litt gøy :)

FAnt endelig ut av kategoristyringen også.

Men det er noe galt med visningen nå, kategori 1 tar myyye plass, og kun overskriften vises, forslag til feil?
    Fotballmoro|Uavhengig fotballblogg

11. metallian

metallian Medlem

Har lagt en widget i en post- den viser som tekst på forsiden men når jeg trykker på posten kommer den opp som tabellen jeg vil ha.....

12. metallian

metallian Medlem

Hvordan legger jeg et par "luftlinjer" mellom google-adsene jeg har plassert nederst i headeren og postene som kommer under? Synes det blir litt "tett".

13. Tonny Kluften

Lag en ny div som omkranser annonsekodene og bruk margin-bottom:10px;

Evt. <br /> eller <br /><br /> rett i templaten

14. metallian

metallian Medlem

Funka perfekt :)

Begynner få litt skikk på det nå etterhvert, men jeg forstår ikke hvorfor denne førsteposten (slovakia-Norge) tar så himla mye plass- er jo bare masse luft.

Og så aner jeg ikke hva "slug category" er...selv om det står forklart:
    The “slug” is the URL-friendly version of the name. It is usually all lowercase and contains only letters, numbers, and hyphens.

15. Tonny Kluften

Ja, men å bruke <br /> er ikke den beste måten. Du har mye større kontroll på avstand hvis du lager en div.
    slug er nettadressa.

Del denne siden