Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkelt å redigere wordpress themes?

metallian

Medlem
Vil det være mulig å f.eks her på forumet å få tak i koder til f.eks 468*60 banner og sette inn eller er dette noe man bør holde seg unna dersom man ikke klarer ta det fra bunn av?
 

zapotek

Medlem
Det er like lett/vanskelig å redigere wordpress themes som å feks. redigere en vanlig statisk HTML side. Så det er egentlig et umulig spørsmål å svare på, alt etter hvilken erfaring og kunnskap du har. Så til spørsmålet ditt om banner.

Metallian om du i Header.php legger inn:

<div align="center">*Banneren din*</div>

Vil denne vises midtstilt på toppen.
 

metallian

Medlem
OK. Jeg har aldri laget sider men å sette inn koder er jo noe man til og med må gjøre hos blogspot av og til så det skal nok gå :)

Takk for hjelp sålanmgt, nå skal jeg laste opp theme og komme igang så jeg kan få litt mer konkret å kobbe med :)
 

metallian

Medlem
Da har jeg valgt theme- jeg hadde egentlig lastet et opp til harddisken men når jeg snoka rundt i wp-admin for å se hvordan jeg skulle gjøre det, fant jeg at det allerede var en drøss med themes klare til installering- jeg fant et jeg likte ganske godt og voila- av og til går det enklere enn man tror :)

kan ses her:
Fotballmoro|Just another WordPress weblog

Spm1:
Hvor går jeg for å oversette?
Spm 2: -
Jeg finner ingen knapp eller valgmulighet for å opprette Kategoriene- det står "Featured category" og så en "rullegardin" for å velge category...
Spm 3:
Leaderboard space- prøvde å legge inn et bilde der men det fungerte ikke... brukte
 

metallian

Medlem
Det er like lett/vanskelig å redigere wordpress themes som å feks. redigere en vanlig statisk HTML side. Så det er egentlig et umulig spørsmål å svare på, alt etter hvilken erfaring og kunnskap du har. Så til spørsmålet ditt om banner.

Metallian om du i Header.php legger inn:



Vil denne vises midtstilt på toppen.

Ingen problem å ordne selv når det forklares så enkelt og greit :)
 

metallian

Medlem
Prøvde legge inn to banner ved siden av hverandre ved å bytte "center" med "right" og "left", men det høyre banneret havnet under det til venstre- åffer det ?
EDEIt: Da kom Tonny med svaret like under her :)

Jeg har fått på plass tabellen jeg "må" ha litt sentralt på forsien, men den er for bred- (litt nede til venstre)
Fotballmoro|Uavhengig fotballblogg
Er det mulig å flytte på modulene? Skulle gjerne hatt denne oppe til høyre.

Og så har jeg enda ikke funnet ut hvordan jeg skjal få lagt inn navn på kategorier...
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
<br /><br /> rett i templaten

Funka perfekt :)

Begynner få litt skikk på det nå etterhvert, men jeg forstår ikke hvorfor denne førsteposten (slovakia-Norge) tar så himla mye plass- er jo bare masse luft.

Og så aner jeg ikke hva "slug category" er...selv om det står forklart:
The “slug” is the URL-friendly version of the name. It is usually all lowercase and contains only letters, numbers, and hyphens.
 
Topp