Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkleste/beste måte å jobbe med nytt theme på er?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg skal begynne å jobbe med et nytt design til wp-nettsiden min, men lurer litt på hvordan jeg gjør dette best/enklest. Kan jeg på en eller annen måte jobbe med dette designet på det eksisterende domenet med alt innholdet som er der, uten at brukerene ser det (altså at det for de ser ut som i dag) eller må dette gjøres på et annet domene evt undermappe av hoveddomenet hvor innholdet må legges inn på nytt?
 

zapotek

Medlem
Jeg bruker å gjøre dette på et eget testdomene eventuelt lokalt på pc'en min. Bruker databasen fra det originale domenet slik at jeg har alle postene etc. Når jeg er fornøyd med forandringene laster jeg det opp.
 

Travellingman

Nettgrunder
Med innstikket «Theme Preview» kan du jobbe med themet på det eksisterende domenet.

WordPress › Theme Preview « WordPress Plugins

Da vil besøkende se det vanlige themet, mens du som innlogget kan velge å se et hvilket som helst annet theme.

Men kan du jobbe med det nye themet fra kontrollpanelet? Kopiere over eventuelle forandringer du har gjort i de gamle theme filene? Header, footer osv...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det må vel bli litt problemer hvis det ene themet er litt mer avansert, med f.ex. custom post types og liknende?

Det stemmer. Det vil ikke være mulig å sette opp NYE custom post types eller custom page templates UTEN at disse endringene vises for besøkende.

Har man behov for slikt er det derfor tilrådelig å bruke en demosite, gjerne lokalt, i utviklingen. Kan man bruke de samme NAVNENE på f.eks custom page templates kan man jobbe on-site.
 
Topp