Kjapp og trygg hosting for Wordpress

er 17k en bra/dårlig pris? webdesign

TorsteinO

Art Director & grunder
Uavhengig av teknologi og hvor pent det ser ut eller ikke, hvis organisasjonen har godkjent det så er det ikke for dyrt.

Det å snakke om pris etter fullført kjøp blir som å iskutere snøen som falt i fjor. Ja, kanskje kan man lære å smøre skiene bedre, men snøen har nå en gang smeltet og det er på tide og komme seg videre ;)

Det kan fint ha vært en dårlig deal - altså for dyrt i forhold til hva man faktisk fikk - selv om organisasjonen har godkjent det.

Men å diskutere snøen som falt i fjor og å gråte over spilt melk er det helt sant at er lite nyttig, da bør man heller gjøre bedre research på forhånd og lære av tabbene :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det kan fint ha vært en dårlig deal - altså for dyrt i forhold til hva man faktisk fikk - selv om organisasjonen har godkjent det.

Men å diskutere snøen som falt i fjor og å gråte over spilt melk er det helt sant at er lite nyttig, da bør man heller gjøre bedre research på forhånd og lære av tabbene :)

Ja, det er jo åpenbart at dersom organisasjonen var dritfornøyde med dette, så mangler de fullstendig innkjøpskompetanse på denne typen tjenester. Det er et viktig perspektiv å ta med seg. Et annet er at det kan godt hende at designer ikke klarte å stå imot press fra kunden i forhold til utforming. Jeg har gjort et par sånne prosjekter - for mange år siden - der kunden absolutt skulle ha typ dus gul tekst på lilla bakgrunn. NÅ, når jeg gjør det litt bedre og i større grad kan velge prosjekter å jobbe med, hadde det ikke blitt aktuelt. Kunder som skal ha løsninger som går fullstendig på tvers av det jeg finner fornuftig må finne noen andre til å gjøre jobben. Så er jo spørsmålet om hva som var situasjonen her, om kompetansen manglet i alle deler av prosjektet, om noen lot seg overkjøre mot bedre viten, eller om situasjonen var en helt annen.

Kan du gi oss mer info, trådstarter, om prosessen og slikt?
 

MobyDick

New Member
takker for alle svar!

altså, var ikke så mye prosess. jeg er som dere kanskje skjønner medlem av organisasjonen det er snakk om. våre tidligere hjemmesider lignet ikke grisen, så vi måtte ha nye. noen andre i organisasjonen ordnet dette via en bekjent som tok "vennepris" (ifølge dem) basert på timelønn.

så godt mulig dealen ikke var fantastisk, ser begge sider av saken. det er ingen som betalte ut av privat lomme, det ble støttet av driftsmidler til nettside, så om prisen ble på 10-15-20 k var vel litt hipp som happ... som sagt så var ikke prosjektet med ny nettside mitt ansvar, men er med i organisasjonen så er litt spennende å høre utenforståendes syn på siden og prisen. Synes i og for seg den ble ganske fin :) tar man vår gamle side med i beregningen er den veeldig fin, for den var vanvittig lite lekker :)
 

MobyDick

New Member
vet ikke, tror det gikk over noen uker, kanskje måneder. usikker på hvor mye han gjorde i uken. mulig han tok det litt her og der.
 

picxx

Well-Known Member
Dritdyrt.
Synes det ser ut som en mer eller mindre ganske generelt gratis WP template (joda, er oppmerksom på at dette er .aspx) med en mengde basisfeil, som f.eks. at ankerteksten til alle artiklenes permalinker er "kommentarer".
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis du skulle hatt en lignende side og kunne godtatt Wordpress - så ville du nok fått det mye rimeligere fra både undertegnede og mange andre her på forumet.

Nå er det vanskelig å si noe om "logoen". Her kommer det jo an på hvor mange runder man har gått for å komme frem til denne løsningen. Tid er penger.
 

MobyDick

New Member
fikk valget mellom 4-5 logoer, den nåværende ble stemt frem. at det er .aspx sier meg ganske lite, men det høres fancy ut :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
oh yeah... "et par minor changes"... Heldigvis hadde jeg skikkelig kontrakt, for en av de jeg nevnte over endte med å bli den dyreste enkeltjobben jeg har gjort.

Totalt sett, kodemessig, tror jeg at jeg lagde hele greia 2-3 ganger. Samtidig hadde de brukt så fordømt lang tid på f.ex. å bestemme rekkefølgen på menyvalgene (!!! jeg kødder ikke, jeg prøvde igjen og igjen å si at "det der er egentlig ikke noe dere trenger å bestemme dere for nå, det er kjempeenkelt å endre senere"), og når jeg var ferdig med forsiden som vi hadde avtalt den, fant de plutselig ut at de ikke klarte å skrive tekstene så korte allikevel, også hadde de plutselig en helt annen ide om hvordan de ville ha det. Og til slutt endte de med å ville ha et ekstra element (som ikke henger sammen med resten i det hele tatt) fordi en stor utenlandsk aktør i samme bransje har gjort det sånn.... alt sammen måtte jeg da gjøre på halvparten av tiden jeg hadde anbefalt fordi de hadde brukt masse ekstra tid på unødvendig dilldall. Jeg sa fra underveis at dette ble LANGT over det opprinnelige budsjettet - både pga tidspresset de hadde skapt og pga ekstrajobb, og til slutt endte vi vel på det dobbelte. Hvor mye det var har jeg ikke lyst til å si :D
 

zapotek

Medlem
oh yeah... "et par minor changes"... Heldigvis hadde jeg skikkelig kontrakt, for en av de jeg nevnte over endte med å bli den dyreste enkeltjobben jeg har gjort.

Totalt sett, kodemessig, tror jeg at jeg lagde hele greia 2-3 ganger. Samtidig hadde de brukt så fordømt lang tid på f.ex. å bestemme rekkefølgen på menyvalgene (!!! jeg kødder ikke, jeg prøvde igjen og igjen å si at "det der er egentlig ikke noe dere trenger å bestemme dere for nå, det er kjempeenkelt å endre senere"), og når jeg var ferdig med forsiden som vi hadde avtalt den, fant de plutselig ut at de ikke klarte å skrive tekstene så korte allikevel, også hadde de plutselig en helt annen ide om hvordan de ville ha det. Og til slutt endte de med å ville ha et ekstra element (som ikke henger sammen med resten i det hele tatt) fordi en stor utenlandsk aktør i samme bransje har gjort det sånn.... alt sammen måtte jeg da gjøre på halvparten av tiden jeg hadde anbefalt fordi de hadde brukt masse ekstra tid på unødvendig dilldall. Jeg sa fra underveis at dette ble LANGT over det opprinnelige budsjettet - både pga tidspresset de hadde skapt og pga ekstrajobb, og til slutt endte vi vel på det dobbelte. Hvor mye det var har jeg ikke lyst til å si :D

Hehe men la oss ikke glemme smerten over når trumfkortet "svigersønnen, sønnen, dattera el.lignende vet mye om data og har noen gode innspill" trekkes opp....
 
Topp