Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er dette juridisk bindende for meg som selger nettsider?

elastic

Member
Hei,
jeg selger nettsider og logoer. De som tar kontakt, fyller ut et skjema hvor de fyller ut hva de ønsker, og de må hake av på to felt som sier at de "har lest faq" og "har lest betingelser". Her står det bl.a at kunde må betale hvis de er fornøyd etter første utkast.

Når de sender inn skjema, så får jeg dette på e-post. Der står også IP-adressen til den som sendte skjemaet.

Hvis jeg opplever at en kunde nekter å betale (bare for å være drittsekk), har jeg da nok info e-posten til at det er en juridisk bindende avtale?

Her er siden.
 

barentshavet

Active Member
Riktig! Har en kunde som var kjempefornøyd med logo, og akkurat når jeg sender faktura og logo, så svarer hun ikke mer. Det har gått over 17 dager siden forfall, og saken er sendt til inkasso. Hadde mange e-poster frem og tilbake med en hyggelig tone før dette.

Har dere avtalt pris og levering på forhånd? Da er det i så fall som regel som samtykke å regne med, stort sett uavhengig av betingelser eller ikke, fordi det er en skriftlig bekreftelse mellom deg og motparten. Betingelser er juridisk bindene, så fremt betingelsene ikke er ugyldig eller ulovlig på noen måter.

Det hjelper jo deg at hun ikke svarer fordi det viser motvillighet til evt. løsninger/samarbeid, samt at det kan virke som at hun ikke ønsker å betale for tjenestene / sniker seg unna. Inkassokrav er nok den beste løsningen her og med mindre beløpet er stort nok til Namsmannen, er det nok lite sannsynlig at du får innkrevd beløpet så fremt kunden ikke velger å betale selv.
 
Topp