Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er domene businissen en bra bransje å begynne i?

Tommesen

Medlem
Hei.

19 år gammel gutt som snart er ferdig med andre året på allmen her. Tenkte jeg skulle begynne å kjøpe domener som en hobby fordi jeg synes det virker som en spennende bransje. Har rundt 20 000 i startkapital, holder det? Lurte også på om jeg trenger mye datakunnskaper for å drive i denne bransjen? Har nemlig ikke så veldig mye av det.

Takk for svar :)
 

sta

Medlem
Jeg ville heller satset på å bygge opp et par blogger eller tjenester på nett, innen et område som interesserer deg. Knaskje mer jobb, men med mindre du er svært dyktig/heldig tror jeg det er mer penger i dette enn å kjøpe/selge domener.

Har du ikke et emne du brenner for? Hva med å starte en blogg om dette. Du har jo litt startkapital, hvilket gjør det hele mye enklere.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du spør et litt generelt spørsmål. Det blir litt som å spørre om det er penger i <sett inn bransje her>. Det er penger å hente i de aller fleste bransjer, spørsmålet er bare om du klarer å gjøre ting riktig slik at det blir penger av det. Og det er en ting ikke vi kan svare på.
 

Bjørn

Domenespekulant
Domenebransjen er absolutt en spennende, men tøff bransje å lykkes i. Akkurat som i de fleste bransjer. Anbefaler deg absolutt å lese deg til mer kunnskap på nettet. Det er flere nettsteder som gir gode tips og råd. Det er stort sett .com pengene ligger, men har selv tjent noen kroner på .no-domener, så det er mulig her i landet også. Lykke til!
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg vet ikke så mye om domenenavnmarkedet. Men mitt inntrykk er at man må tenke veldig langsiktig når man investerer i domenenavn. Gjerne flere år. Noen kjappe gevinster er det sjeldent å hente.

Eller tar jeg feil?
 

Bjørn

Domenespekulant
Det er ikke forseint å begynne å investere i domener først nå, men det kryr ikke av gode domener, som for endel år siden. Seinest rett før jul ble domenet taxi.no ledig som et eksempel, og også i mai ble det ledig noen gode norske domener. Følg med på de utløpte domenelistene, men vær rask å registrere dem. Det er en stor domenespekulant her i landet, som snapper opp det meste av godbitene ;)
 
Topp