Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er noe verdi i linker fra statiske (ikke oppdaterte) sider?

Dag Frogner

Supermedlem
Er det noe verdi i linker fra statiske (ikke oppdaterte) sider?

La oss si at jeg registerer 4-5 domener som er relevant til min nettside. Her setter jeg opp en Wordpress side på hver av disse og fyller opp med noen artikler (uten å fortsette å oppdatere siden, kun ha de samme artiklene hele tiden) som også er relevante til min hovedside og legger inn linker her og der.

Vil det være noe verdi i disse linkene selv om sidene ikke kommer til å oppdateres eller er det ikke verdt bryet?
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Sidene som du setter opp kommer til å få en viss verdi hos Google (hvis du registrerer disse). Lenkene som finnes på disse sidene til ditt nettsted kommer til å få betydning hvis sidene har noe betydning.

For å øke betydningen på disse sidene som du nå vil sette opp, kan du lenke til disse fra relevante nettsider igjen et cetera. Men les gjerne om abc linking.
 

DahlgrenINC

Medlem
personlig vil jeg anbefale å kjøpe aldrende domener med en pr 4+. Da vil nok lenkene fra den hovedsiden ha litt mer "juice". Ellers tror jeg du må lenke tilbake til wordpress bloggene dine med noen skikkelige "autoritets lenker" skal de ha noen stor betydning.
 

Erlend

Medlem
personlig vil jeg anbefale å kjøpe aldrende domener med en pr 4+. Da vil nok lenkene fra den hovedsiden ha litt mer "juice". Ellers tror jeg du må lenke tilbake til wordpress bloggene dine med noen skikkelige "autoritets lenker" skal de ha noen stor betydning.

Det spiller ingen rolle om det er PR 4, så lenge ikke innholdet som var på nettsiden kommer inn igjen. Eller at du får like bra innhold + innlenker.
 
Ville gjort begge deler: Ha gjerne en blogg eller to som kan gi trafikk og innlinker til hovedsiden - og bytt til seg linker fra eldre og relevante sider. Du spør også om oppdatering av bloggen/bloggene, og da bør man oppdatere. Når man blogger om et område man kjenner, bør det ikke være for travelt (eller vanskelig) å oppdatere med en liten sak en gang i måneden.
 

picxx

Well-Known Member
Medmindre du skal bruke sidene til rene spamblogger (noe du jo allerede sa i ts at du ikke skulle) vil jeg anbefale deg å behandle sidene på samme måte som en hvilken som helst annen side. Skriv artikler og legg inn om du har tid, eller la andre skrive mot en link eller to i teksten. Bygg innlinker til sidene og pass på at du har en god onsite seo.
Hvorfor kaste bort penger og tid på sider du ikke skal bruke?
 
*Tenker høyt*

Får man fortsatt PR om man ikke er i Google-indexen? Om så, går det ikke an å sette opp en drøss med blogger og få noen til å spamme dem ihjæl for å få opp PR? :D (Da selvsagt ikke blogspot-greier, men halvgode, hostede blogger der man får en halv-pro spammer til å gjøre jobben for seg) Om man driter i bloggene uansett er det vel ikke så farlig om de blir fjernet fra big ol` G.

..det tryner dog hardt og brutalt om Google ikke legger vekt på linker fra sider med høy PR men som er ute av indexen..:rolleyes:
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
PR er en google ting.... om man da ikke er i google, hvordan skal man kunne få en "google ting"?.. ugh!
 
Topp