Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er styrken på wifi signalet proporsjonalt med linjestørrelsen?

Stoppet

Banned
Har nå fått tilbakemelding fra bredbåndsleverandøren. De er gode på hastigheter, men ikke like gode på å svare kundene særlig kjapt ;)

"Vår generelle erfaring er at hastighet øker tilsvarende når kunder oppgraderer."
 

Stoppet

Banned
Og forklaringen? Har du en 24 baud modem på fiberkabelen så er hastigheten på din wifi vel fremdeles 150/150.
Men du kan spørre de om du kan teste ut 500/500 på kabelen.
Jeg har modem og forsterker som linket til tidligere i tråden.
 

atLind

Member
Altibox Wifi Pluss som du linker til har maksimale hastigheter på 300mbps på 2,4GHz båndet og 1733mbps på 5GHz båndet.

Det tilsvarer henholdsvis 37,5 og 216 MB/s.

Dersom du har målt i MB/s vil jeg tro noe av forklaringen ligger her. Selv om du forsatt da har ca 66 MB/s å gå på i 5GHz båndet.
 

Stoppet

Banned
Altibox Wifi Pluss som du linker til har maksimale hastigheter på 300mbps på 2,4GHz båndet og 1733mbps på 5GHz båndet.

Det tilsvarer henholdsvis 37,5 og 216 MB/s.

Dersom du har målt i MB/s vil jeg tro noe av forklaringen ligger her. Selv om du forsatt da har ca 66 MB/s å gå på i 5GHz båndet.

Jeg har nok rota litt med begrepene her. Linjer inn og målinger gjelder mbps. Så alle forhold er i mbps.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Tilbakemeldingen fra leverandøren er hvertfall sant. Når man oppgraderer øker hastigheten. Festlig.
Men hastigheten på din interne wifi øker hvertfall ikke med en eneste bit/s når du oppgraderer eller kutter fiberkabelen.
Hvor fort kan du kjøre i byen når de endrer hastigheten på motorveien?
 

Stoppet

Banned
Tilbakemeldingen fra leverandøren er hvertfall sant. Når man oppgraderer øker hastigheten. Festlig.
Men hastigheten på din interne wifi øker hvertfall ikke med en eneste bit/s når du oppgraderer eller kutter fiberkabelen.
Hvor fort kan du kjøre i byen når de endrer hastigheten på motorveien?

Det er jo hastigheten via wifi som øker noenlunde proporsjonalt sier leverandøren. Har nå snakket med andre som har samme leverandør, og hastigheten via wifi øker nå man oppgraderer. Ser ser ut til at jo høyere "styrke" inn til wifisentralen også gir øket "styrke" ut fra sentralen :)
 
Topp