Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er vi internettøkonomer?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kom over en artikkel som fanget oppmerksomheten min på dinside.no i dag. ørsteamanuensis i strategi ved Handelshøyskolen BI, Espen Andersen, er ekspert på internettøkonomi. I artikkelen diskuterer han ting som blogging, automatiserte nettsider, salg av bilder og andre ting vi gikk lei av for 5 år siden. Hva i all verden slags selvoppdiktet tulletittel er dette?

Peterandrej ble forresten nevnt igjen i forbindelse med å tjene seg rik på internett. Føler du deg rik på blogging enda, Peter?
 

picxx

Well-Known Member
For en drittartikkel....norske plugins var jo ikke nevnt med et ord mens derimot drittsiden tjenpengeronline var godt reklamert for (cluet på siden er at du kjøper boka, for så å selge den videre....utgått på 90 tallet strategi!)....drittartikkel!!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Gleder meg til jeg er ferdig med mastergraden min i økonomi. Da vil dere se meg i alle mulige artikler om internett. Jeg skal smøre meg med titler som "internetekspert", "internettøkonom", "søkemotordoktor", "bloggøkonom", "søkemotorøkonom" osv..
 

Ståle

Medlem
Hehe, morsom lesing det. :)

Automatiserte nettsider skal være et tilbud for personer som enten ikke klarer eller har tid til å bygge sin egen nettside å tjene penger på. Det eneste man trenger å gjøre er å skaffe siden trafikk.

For pokker da, det er jo DET som tar tid og evt. penger. :rolleyes:
 

picxx

Well-Known Member
For pokker da, det er jo DET som tar tid og evt. penger. :rolleyes:

Næsj, alle som jobber med/på internett vet jo at trafikken kommer av seg selv bare man gjør den magiske trafikk dansen, for deretter å lese det magiske trafikk formularet.. :D
 

srm

Medlem
Førsteamanuensis i strategi ved Handelshøyskolen BI, Espen Andersen, er ekspert på internettøkonomi. Hva i all verden slags selvoppdiktet tulletittel er dette?

Det er journalisten som har skapt denne tittelen. Espen bruker den ikke selv.

Han driver forresten bloggen Epsen.com og har mye bra å fare med.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
knappen som atomet sikter til her kalles også på noen tastatur for "tut-og-kjør". :p


On-topic: Ekspert på internettøkonomi synes jeg hørtes totalt feil ut. Å kalle Shoemoney eller Chow for Ekspert på internettøkonomi skal jeg heller gå med på, men en norsk person som tjener en liten "slant", blir bare dumt føler jeg.

Norge er enda på prøv og feil stadiet etter min mening.
 

Adrian

New Member
Denne artikkelen er jo helt meningsløst. Hvorfor linker de til fullt av bli rik nettsider?
Kunne de ikke laget en skikkelig artikkel om hvordan folk kan tjene penger online? Hater når folk som ikke har peiling på slike ting skal skrive artikkler. Konklusjonen her var jo at det ikke er mulig å tjene penger på nett, fordi du vil bli lurt....

Og hvor er det egentlig hun blondine bella får alle de millionene sine fra?
 

srm

Medlem
Hater når folk som ikke har peiling på slike ting skal skrive artikkler.

Kan godt hende vedkommende journalist ikke har så god greie på nett, men husk nå på hvor denne artikkelen faktisk er publisert og hvem som er den typiske typiske leser.

Skjønner ikke hvorfor dere orker å hisse dere opp over denne artikkelen, egentlig. Den er ment for folk flest. Ikke dere.
 

picxx

Well-Known Member
Den er ment for folk flest. Ikke dere.

Folk flest har vel i bunn og grunn like stor rett på å ikke bli lurt selv om de ikke jobber med/på internett døgnet rundt.
Ved å linke ut til en masse 'bli rik fort' scams sider er vel denne artiklen en bjørnetjeneste til de som faktisk vil prøve å tjene noen kroner på nett.
 

srm

Medlem
atomet: Det kan jeg være enig i. Samtidig kan det være en viss form for læringseffekt ved at folk går inn og ser litt på en side de vet er scam. Da er sannsynligheten for at de styrer unna neste gang de dumper innom en slik side større.

Men lenken hadde nok gjort nok seg bedre på bunnen med en tydelig "ikke bit på dette"-merkelapp.
 
Topp