Erfaring med kundelojalitetsprogrammer?

En tråd i 'Generell markedsføring' startet av n0stra, 21 Sep 2012.

  1. n0stra Medlem

    Innlegg:
    518
    Vurderer å ta ibruk Sweet Tooth Points & Rewards Loyalty Extension | Sweet Tooth - Customer Loyalty & Rewards for Magento sitt system for poenggivning ut mot lojale kunder. Snakker da om å gi poeng som kan benyttes til kjøp istedet for kontanter ved at man får belønning for å like siden, like produkter, sende epost til venner, skrive seg opp på mailinglister, like oss på facebook etc etc.

    Jeg har fått meget god oppfølging når jeg har vært i kontakt med firmaet, får gratis prøvetid i 2 måneder og kostnaden er en fast månedlig avgift - noe som jo er greit istedet for å kjøpe et kostbart system man ikke vet fungerer.

    Noen innspill? Tanker?

    Tenker da selvsagt først og fremst på om dette kan fungere (vi har veldig mange kvinnelige kunder, vi har mange mødre som sitter mye hjemme, vi har generelt fått veldig god salgsøkning når kunder har gitt oss mye oppmerksomhet på sosiale medier etc). I tillegg om vi burde kjøre et eget "navn" med maskot og slikt på selve bonussystemet, hvilke regler vi burde verdsette mest osv osv. Har jo noen tanker selv om dette men gøy å høre andres.
     
  2. blekkexpress Medlem

    Innlegg:
    36
    Hei.

    Vi vurderer også å ta i bruk kundelojalitetsprogram hos mystore, der har man også bonuspoeng på produkter som senere kan veksles inn i rabatt ved senere ordrer.

    Ser at enkelte nettbutikker har slike program, men tror at man vil få enda flere faste kunder med bruk av kundelojalitetsprogram.
     

Del denne siden