Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaring med raskesider.no ?

Altberger

Medlem
PRO ISP har noen spesial servere som kjører på Litespeed istedenfor Apache.
Kontakt dem og be dem flytte deg til en slik server så vil du nok se en bedring på Magento siden :)

Har en magentokunde selv som kjører på lightspeed fra ProIsp.
https://totalbutikken.no/

kanskje ikke like raskt som Raskesider.no sine magentos men helt ok til 20 % av prisen.

Siten er heller ikke optimalisert for ekstra fart. Og kunden sier at farten i backend er langt bedre nå enn før vi flytta den til lightspeed.

I tillegg har ProIsp fantastik kundeservice og hjelper til med hva det måtte være. Billig å bra all over.
 

thomasstr

Medlem
De bruker jo SSD disker, og har nok meget bra utstyr/linjer ellers også.
Så vidt jeg vet har de ikke optimalisert butikken på noen måte.
I så fall har de gjort det i all hemmelighet, og gratis samtidig som de flyttet sidene.
Noe jeg betviler sterkt. Men slik jeg har forstått det så er serveren optimalisert for wordpress/woocommerce (den vi er på) Men om dere lurer, ta en tlf til dem så får du nok raskt svar på det dere eventuelt lurer på. Du kan jo også finne ut en del ved å lese på siden deres, og i bloggen: https://raskesider.no/blogg

Om du bruker SSD eller SATA disker for å servere en magento-side har faktisk ingenting å si. Du må se alt i perspektiv/kombinasjon. Har du en treg prosessor og/eller lite minne, kan du bare glemme at det har noe for seg med de SSD diskene. Du vil merke litt i begynnelsen. Men om du vil oppnå best resultat med f.eks en magento-side (som er fantastisk kompleks), så bruker du en form for proxy-cache. Jeg bruker Varnish m/ malloc (lagrer rett i minne) som jeg synes er helt fantastisk. Eller så har du mange andre måte å gjøre dette på også. Apache+Nginx. Valgene er mange! På denne måten kan du faktisk slippe unna med dyre SSDer, for den som liker å spare penger, samt få bedre ytelse da:)

Web generelt handler om å cache mest mulig av det statiske, så slipper man mye unna med både resursser og båndbredde.

Primært bruker jeg SSD kun til MySQL, da det ofte er der flaskehalsen ligger hos en hostingleverandør.

Bare til litt info for de som er litt ekstra interessert og nyskjerrig på hvordan ting fungerer osv:)

Ta gjerne kontakt om du vil prøve en magento-side for å teste ut responstid osv.
 

kongen

kongemedlem
Primært bruker jeg SSD kun til MySQL, da det ofte er der flaskehalsen ligger hos en hostingleverandør.

Kan man ikke bruke memcached på databaseserveren? Da kommer man unna med SATA-disker hvis man har store mengder data. Eller tar jeg feil her?
 

thomasstr

Medlem
Kan man ikke bruke memcached på databaseserveren? Da kommer man unna med SATA-disker hvis man har store mengder data. Eller tar jeg feil her?

Memcached sparer DB-server fra å gjøre en hel del lese-operasjoner, mens Varnish sparer den dynamiske web servern fra mye lastetid på CPU ved å regenerere sider sjeldnere. Varnish vil også lette litt for databasen.

Man må også tenke på at det ikke er alt man kan cache. Skulle man brukt Varnish på et forum, hvor det kommer hele tiden nye kommentarer og innlegg, ville cache blitt slettet hver gang noen foretok seg en ny handling, som f.eks. å svare på denne tråden. Da er det mye bedre å bruke Memcached i denne anledningen, da den allerede hadde hatt alle kommentarene lagret i cache. Så det eneste Memcache hadde trengt å gjøre, var å skrive de nye kommentarene til cache.
 

PIP

Medlem
Jeg har erfaring med Raskesider.no og benytter de i flere sammenhenger... men dog ikke med Magento. Uansett så er jeg superfornøyd med både service og oppfølging... og ikke minst hastigheten på sidene.

På bloggen sin har Raskesider.no en artikkel om Magento, Varnish cache og hastighet: https://raskesider.no/blogg/fjern-varnish-cache-magento-fa-raskere-nettbutikk

De gutta vet hva de holder på med, så ta kontakt med de og du vil få ærlige og gode svar på hva som kan gjøres for å oppnå raskest mulig sider. Uten at det koster deg skjorta i konsulentbistand... ;)
 

alterego

Medlem
Jeg har erfaring med Raskesider.no og Magento. Før jeg byttet fra Host1 oppfordret jeg Host1 til å finne en løsning som bedre passet mine Magento-nettbutikker med tanke på oppetid og hastighet og sa jeg gjerne betalte for dette, men fikk ikke servert en eneste god løsning, tross purringer over flere måneder. Takk og farvel Host1.

Med Raskesider.no har jeg fått en ny verden! Sidene er lynraske, både frontend og backend. Det er en glede å jobbe backend og slippe å vente for hver minste oppdatering/handling som gjøres. Kan i større grad bruke gode bilder og videoer i presentasjon av produktene, uten å bekymre meg for lastehastigheten. Kombinasjonen hastighet og bedre presentasjon av produkter, gir kundene en bedre handleopplevelse, som igjen gir økt salg og flere fornøyde kunder.

Raskesider.no er også opptatt av hvordan nettbutikken kan optimaliseres med tanke på økt salg. De sitter på svært god kompetanse på alle aspekter ved utvikling, drift og markedsføring av nettbutikker. Har du minimalt med egen kompetanse og en velfylt lommebok kan i bunn og grunn lene deg tilbake og være trygg på at alle aspekter ved din nettbutikk blir optimalisert, mens salgene renner inn.

Servicen er personlig, rask og tilgjengelig. Du får alltid gode svar og eventuelle problemer løses hurtig.

Det som antagelig hindrer mange fra å velge Raskesider.no er kostnaden. Det er vesentlig forskjell å betale kr 300 i året hos Host1 kontra kr 600 pr. mnd. (minste pris) hos Raskesider.no. Til det vil jeg si at dersom du ikke har råd til å gi dine kunder en god handleopplevelse og bruke kr 600 i måneden på dette, så har du sannsynligvis heller ikke en levedyktig nettbutikk og bør heller vurdere om du skal bruke tiden din på noe annet.

Min konklusjon er at om du har en Magento nettbutikk som har en levedyktig omsetning og ønsker å drive den seriøst, ville jeg uten tvil valgt Raskesider.no til hosting.
 
Topp