Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Colibri Tool?

Christian

Medlem
Hei,
Jeg driver og leter etter alternativer til Seomoz, som er litt billigere for oss som ikke driver big scale SEO. Minsteprisen til Seomoz er jo $99.

Derfor har jeg nå tittet litt på Colibri Tool, hvor man kan overvåke 100 nøkkelord og uendelig med konkurenter, samt ukentlige backlink-overvåkninger for $19 pr mnd.

Det ser ut som det meste av funksjonalitet er der - integrasjon med Google Analytics, bulkimport av nøkkelord, PDF-rapporter osv.

Hva mener folket om dette verktøyet?
 

flippflopp

Medlem
Disse er enda billigere (over tid):
Du kan jo prøve Rank Tracker - Track Your Search Engine Rankings Easily! eller Free SEO Software | The Best PPC & SEO Management Tool -Traffic Travis

Rank tracker har bedre rykte enn travis. Sistnevnte har et rykte for å ikke være helt presis alltid.

Angående Colibri:
Kjenner ikke til de i det hele tatt, men 10 websider er altfor lite for de fleste om du skal dra full effekt av et sånt verktøy. Ideelt sett bør du jo legge inn hele førstesiden i programmet, så du har stålkontroll på alle konkurrenter. Har du gjerne 5 KWs på hver side du vil følge med, blir det jo fort 20 - 30 sider. Om ikke mer.
 
Sist redigert:

Christian

Medlem
Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hva du mener nå.
En webside er jo et helt domene knyttet opp mot en søkemotor, ikke bare en spesifikk side på nettsiden. Hvis du har en webside kan du for eksempel sette den opp mot 10 søkemotorer, og på denne måten få "ti websider". Eller hvis du har ti websider kan du sette opp alle disse med sporbarhet i en søkemotor for hver side.

Jeg vil tro at i praksis så vil kanskje mange ha en nettside (i alle fall for mitt vedkommende), og for eksempel sette den opp mot google.no og google.com. Da vil jeg kunne spore 50 keywords for hver "kampanje". Synes ikke det er så ille for en femtedel av prisen hos for eksempel Seomoz.

Og har man behov for flere søkeord kan man kjøpe en større pakke. For eksempel koster 250 søkeord halvparten av hva 300 søkeord hos Seomoz koster.

Ellers var jo også Rank Tracker et godt tips, som jeg skal lese litt om.
 
Topp