Rent prinsipielt; Viral markedsføring kan ikke selges, den må skapes av brukerne selv. Derfor ville jeg vært UHYRE skeptisk til å bruke penger på alt og alle som lover "viral suksess".
@peterandrej: da sier du jo at du er skeptisk til alle som driver med markedsføring i sosiale media. @metallian: Du kan se den på handballmagasinet.no og det er enkelt å legge inn. Er bare en kode som det er med alle andre aff.nettverk.
TAkker MsL, jeg tror jeg forsøker jeg, med en fotballside bør det jo kunne bli noen kroner, og flere bekker små....
Nei, det er jeg ikke. Markedsføringstiltak initiert etter personlig, kompetent ledelse fra f.eks et PR-byrå kan ofte være både gode og innbringende. Men slik jeg oppfatter Go Viral er dette en tjeneste som nettopp IKKE gjennomfører personlige møter med kunden, setter opp individuelle planer, osv. Dette VIRKER SOM "dusin-markedsføring", og DET er jeg skeptisk til.
Delvis tåpelig uttalelse. Det er definitivt en del personer/firmaer som er flinkere til å skape konsepter som blir virale suksesser enn andre, men å love det 110% blir selvsagt også feil.
Selvsagt. Mulig jeg formulerte meg litt uklart, men tror du tok poenget Som altså var; viral suksess, som eksemplifisert ved f.eks Apple, handler om at brukerne selv tar initiativet til å dele historiene om produktene, reklamefilmene eller hva det måtte være. I Apples tilfelle var den virale suksessen opprinnelig helt klart initiert av svært dyktige markedsførere som gjorde flere ganske revolusjonerende grep (spesielt sett i forhold til resten av IT-bransjen), men til syvende og sist er det brukerne som gjør jobben på vegne av selskapet. At enkelte selskaper har en naturlig "evne" til å skape slike virale kampanjer er selvsagt sant, og i de fleste tilfellene er det heller ikke tilfeldig; de beste gutta på dette feltet vet utmerket godt hvilke knapper de må trykke på. Men her snakker vi om individuell tilpasning av strategier for å få dette til, og akkurat DET tror jeg det er lite av i slike Go Viral-konsepter som beskrives i denne tråden. At man må ha SVÆRT mange visninger for å få noe ut av dette taler sitt tydelige språk; for det pleier jo å være motsatt. Virale kampanjer har gjerne mye, mye HØYERE konverteringsrater enn mange andre markf.tiltak, som f.eks reklame. Mye tyder på at trafikken som leveres er verdiløs, ergo totalt feilslått sett opp i mot hva man faktisk lover når man bruker uttrykket "viral markedsføring".
Tviler på at Go Viral står for produksjonen av de snuttene, de er nok bare en av flere distribusjonskanaler.
Her er du jo på ville veier i forhold til å skulle gå løs på Go Viral. De er bare et verktøy i den store sammenhengen. På lik linje med at det er sjelden et enkelt medie kan tilby markedsføringssuksess, selv om flere tror det. Det må være en del av en større markedsmiks.
Jeg er ganske sikker på at med rette kampanjene/videoene skal jeg kunne få bedre visning/kr ratio med dette enn med f.eks google, men det avhenger av materialet jeg får selvsagt. Jeg kommer til å prøve dette litt på noen sider og se hva som skjer.
Tjener dere noe særlig på dette? Vil tro at det er "lett" å få folk til å klikke på videoen, men det skal vel veldig mange klikk til før det blir noe penger, eller?
Har ikke full oversikt, men noen ganger betaler de 30 øre pr. bruker som klikker på og ser på videoen, 1000 visninger = 300 kr. Hvor mange besøkende skal du ha for å få 1000 visniger? 10000?