Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Idium web +

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Mystore er ganske så enkelt å bruke, sitter å knoter litt med det nå. Eneste jeg mangler er mer muligheter på design delen.

Ja, idium er veldig flinke selgere, har ringt meg fire ganger i dag. Men for nå lener jeg litt mot mystore, men de svarer meg ikke på mail.


Vi svarer alltid på alle våre mail, vi skal såfall gjøre det.
Om du sender meg en PM med din e-postadresse kan jeg sjekke dette opp.
 

Jon

Medlem
Rart det ikke står et kvekk om dette på nettsidene til Idium. Finner heller ingen nettbutikker blant referansene. Finnes det f.eks. en betalingsløsning integrert?

Jepp, det har de.

Hos Idium er webshop en modul du kan legge til din løsning når det passer. Den kan settes opp med eller uten betalingsløsning og du kan hvis du ønsker få den integrert mot eksterne systemer som økonomisystemer som Visma, Mamut, Navision med flere, fraktsystemer som Posten eller de ulike ledende medlemmsdatabasene. Webshop - Produktregister- Nettbutikk : Idium

Noen kunder som benytter seg av Idium sin webshopløsning
Riksantikvaren - Publikasjoner : Riksantikvaren
Kunstmarked - Salg av kunst på nett - Malerier Originalkunst - Kunstmarked
Precision Technic Nordic - ptnordic
Tolcon - Tolcon
Lexit Group - Lexit
 

tormagnus

New Member
Litt info fra Idium

Hei dere! Jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan om hva som er inkludert i Idium-pakkene.

Idium leverer to ulike nettsideløsninger (CMS). Idium Web passer for småbedrifter og Idium Portal for bedrifter med større behov.

Nettbutikkene koster 200 kr pr mnd mer enn de vanlige Idium Web+ pakkene som står beskrevet på idium.no. Nettbutikken inkluderer kortbetaling gjennom PayPal. Man redigerer produkter på samme enkle dra-og-slipp og direkteredigering som med vanlige sider. (Direkteredigering: Man kan klikke rett på teksten man ønsker å redigere på nettsiden, og deretter begynner å skrive med tastaturet.)

Forskjellen på nettbutikk fra Idium Web og en fra en open source-system, er at Idium Web er basert på et CMS og ikke et handelssystem. Det betyr at vår løsning er enklere i vanlig redigering av produkter, men vi har mindre funksjonalitet rundt ordrebehandling etc.

Når det gjelder design og Idium Web+ kan man enten lage et design selv (man kan starte med et av de ferdige malene som ligger der) eller man kan kjøpe med designhjelp fra en designer hos Idium. Produktet er inkludert et eget verktøy for å endre design på siden. Man trenger ingen koding for å endre design. Verktøyet er så såpass fleksibelt at man kan lage nesten akkurat den designmalen man selv ønsker. Tidligere utgaver av Idium Web hadde mange begrensninger i designverktøyet. I dag kan du få skreddersydd et design levert fra Idium, selv til de rimeligste pakkene.

Hyggelig å høre at dere nevner fornøyde kunder. Selv om vi er gode på salg (se inntektsøkningen til Idium de siste 10 årene), så jobber vi hardt for kundene våre skal være fornøyde. Vi har egen designavdeling med utdannede designere og vi har egen supportavdeling som blir målt på kundetilfredshet. Vi arrangerer også kurs og har fri support inkludert i pakkene våre.


mvh
Tor Magnus Kolflaath
Markedssjef Idium AS
Idium.no
Idium på Facebook
 

tormagnus

New Member
Timepris på utvikling av maler på Idium Web er 990,- eks. mva.

Jeg kan nevne at Idium Web er en plattform som ikke krever koding for å utvikle maler. Er man god på design trenger man ikke lang tid for å utvikle skreddersydde maler. Med andre ord trenger man ikke kjøpe mange timene à 990,- for å utvikle maler.


mvh
Tor Magnus Kolflaath
Markedssjef Idium AS
Idium.no
Idium på Facebook
 

antillum

Medlem
Ikke det beste å hoppe ut av diskusjonen der Idium..

..Dårlig PR.. MEN, dere har jo en stor kundekrets, ett godt grunnlag innen WEB i Norge. Priser disse selgerne deres stort, flinke folk gitt ^^
Men dere har ett bredt utvalg av løsninger og muligheter for deres kunder, det liker jeg stort Idium! Men dere burde serriøst legge ressurser inn i en awesome design bit, og dere vil garantert skyte i lufta! ^^ Prisene deres synes jeg faktisk er HELT OK, men blir kanskje litt dyrt for den gjennomsnittlige? Hva med nogelunde like løsninger for den normale mannen i gata til en rimelig pris? Web er virtuelt og ekspanderende, ikke dyrt.

Custom Design / Logo / Brand / Utvikling àllà Komplett.no er dyrt.
 
Topp