Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med NUF og distributøravtaler....

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Jeg har et NUF, og er litt fornøyd og litt misfornøyd.

Etablerte NUFét fordi jeg i det alt vesentlige satset min arbeidstid. Brukte egene PCér og kontormøbler, og det var ikke mye annet jeg trengte i oppstarten. 100.000 i egenkapital hadde jeg ikke, hverken i penger eller utstyr.

Ønsket imidlertid NUF fordi jeg da kan ta ut lønn, opparbeide trygderettigheter etc, noe som ikke er mulig med ENK.

Slik jeg vurderte det, var det snakk om å velge NUF vs. ENK, og så ta steget over i et AS når virksomheten nå er på beina.

Nå har min bedrift vokst seg større, med en respektabel omsetning, og jeg er i ferd med å etablere et AS, som vil kjøpe opp innmaten til NUFét og legge NUFét ned.

Problemer jeg har møtt med NUF er tegning av mobil / bredbåndsabonnement. Man må ofte stille som personlig kausjonist for kreditt i selskapet, (feks. til Posten). Hos 1 leverandør krever de forhåndsbetaling, men jeg har egentlig aldri sjekket mulighet for kreditt. Har aldri hørt at noen kunder har stusset på hvaslags selskapsform jeg har har (henvender meg til privatkunder).

Randulf Småfix
 
Topp