Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Smartlinks

peterandrej

pensjonert moderator
Noe off topic, men det var moro da en eldre kvinnelig selger ringte meg for å selge meg oppføring i katalogen gul.no

Har du lyst til å ha din link i vår katalog?
-egentlig ikke.
Det koster bare 199 kr i måneden!
- hva? Det var jo jævlig dyrt!
Dyrt? Hva mener du? Det synes ikke jeg. Du får jo en lenke på nettet som..
- du er klar over at det finnes ca 10,000 kataloger som tilbyr lenker gratis?
Hva? Ok. Men vår katalog er på nettet..
- jeg skjønte jo det..
Vil du ha en lenke eller?
- nei, vet ikke. Hvor mange unike besøkende har katalogen deres pr dag? Hvilke segmenter er det som bruker katalogen? Har de hjemmesider eller vurderer de å skaffe seg en? Hvor mange un...
*klikk*

Greia er at de tydeligvis ansetter pensjonister som overhodet ikke har peiling på hva de selger, og det er jo ganske synd. Tipper det er banlig kotyme rundt omkring også. Får mange telefoner fra folk som ikke vet noe som helst om hva de selger.
 

picxx

Well-Known Member
Beklager å dra opp en såpass gammel tråd, men har tittet litt på smartlinks selv og lurte på om det ble så du testet disse Bjrl.
Om du testet dem hadde det vært flott om du kunne komme med litt tilbakemeldinger.
Ser de etterhvert har fått ganske så mange annonsører i avisene.
 

Bjrl

Medlem
Selgeren ringte meg faktisk tilbake igjen i går. Da sa jeg at jeg hadde forhørt meg hos en del andre som drev med markedsføring på nett (altså folkene her inne), og at det var lite positive opplevelser å spore både når det gjaldt produktet Smartlinks og firmaet som står bak.

Så jeg takket høflig nei til å kjøre en testkampanje der for "bare 22.000 kroner". Og var i grunn også uinteressert da han åpenbart ville droppe meg til en kortere kampanje med lavere totalpris.

Cluet er jo ikke antall kroner man må ut med for kampanjen, men antall kroner man må ut med pr. klikk. Og når prognosene der ligger på mellom 5 og 7 kroner for en normalkampanje, så har jeg kanaler som lønner seg bedre.

Men det kunne såklart vært interessant å fått mer "kjøtt på beinet" og testet ut både kampanjer for egne tjenester og for affiliateprogrammer gjennom både Smartlinks og andre lignende konsepter. Akkurat nå er jeg ikke i en sånn testfase, men mer opptatt av å generere inntekter i de kanalene jeg har valgt.

Er det noen andre som har fått noen ny erfaring med Smartlinks siden tråden var aktiv sist?

Mvh
Bjørn Jarle
 

bareare

Medlem
Jeg hadde en (test)kampanje hos dem fra 14.01.08 - 21.01.08, da via Aftenposten. Men kampanjen startet ikke når den skulle (jeg så at annonsen ikke dukket opp)..

Etter en uke med purringer fikk jeg svar og satte i gang til slutt. Annonsen kjørte.. men så ble annonsen borte igjen en rekke ganger i løpet av uken. Som plaster på såret fikk jeg 2 ekstra dager.

Jeg fikk noen klikk, men ikke noe å skryte av.

Tror du skal annonsere for ting med veldig lav kostnad hvis du skal ha noe som helst nytte av dem. For meg blir det ikke aktuelt å bruke dem igjen.

Selger virket forsåvidt grei, så har ikke noe å utsette på han bortsett fra det her med at det tok lang tid å få svar når jeg lurte på ting...
 

Kazeem

Medlem
Mener ikke å dra opp en gammel tråd, men fikk telefon fra en selger fra finnfirma.no
Han ringte i sammenheng med at jeg hadde startet et nytt enkeltmannsforetak. Jeg har ikke kommet skikkelig i gang med det jeg skal drive med enda, og jeg gav han derfor beskjed om at noe slikt ikke var aktuelt før om 2-3 måneder. Samtalen varte rundt 45 minutter der han prøvde å få meg til å bli med på avtalen.

Jeg skulle få en avtale hos de på ett år med søkemotoroptimalisering opp mot google og de store søkemotorene, samtidig som jeg fikk det samme hos vg.no, db.no og aftenposten.no. Har fortalte at vanlig pris fra 8000 for ett år hos de. Siden jeg var et nyoppstartet foretak, skulle jeg få det til 4500 kr, og det var en god pris.

Etter mye frem og tilbake og mange "jeg må nok takke nei", fikk jeg et nytt tilbud på 3000 kr. Det mente han var ekstremt bra ettersom hverken han eller finnfirma tjente noen penger på det. Han påstod de omsatte for 40-60 millioner i året, og at jeg var veldig heldig som fikk en slik deal.

Det hele endte opp med at han tilslutt gikk for å snakke litt med sjefen. Etter rundt 20 sekunder kom han tilbake med et siste tilbud til meg. Jeg skulle få alt han tilbydde til 2500 kr for ett år hos de. Han ville jeg skulle svare ja innen en halvtime, ettersom han sluttet på jobb kl 4, men jeg ville tenke på saken til i morgen tidlig. Han måtte ringe meg halv ni, ettersom det var litt før han startet på jobb. Han hadde ikke lov av sjefen til å gi meg tilbudet i morgen, kun i dag.

Hva synes dere om det jeg har skrevet nå. Høres det helt bortreist ut, eller høres det ut som en god avtale. Jeg fikk lov til å gjøre avtalen nå, så sette igang oppføringen i kataloger og søkemotoroptimalisering om 2-3 måneder når jeg ville det. Da fikk jeg selvfølgelig ett år hos de var den datoen jeg ville starte. Høres det ut som en god avtale, eller er det bare lurerier her?
 

Tonny Kluften

Administrator
Tullprat. Ikke gjør det. Du trenger ikke å hoppe på noe slikt tilbud. Klassisk pressmiddel dette med halvtimen. Du får selvfølgelig samme tilbudet senere.
Be om å få på epost skriftlig nøyaktig hva de skal gjøre. Så poster du det her så vi kan se det.
Og hva i all verden skulle du få hos vg.no, db.no og aftenposten.no.?

Hvor bra er finnfirma.no? Jo, så bra at de har oppl. på meg som ikke har vært gyldige på 10 år.
 
Sist redigert:

Kazeem

Medlem
Jeg har lest mye om de nå i løpet av dagen. Nesten kun utelukkende negative tilbakemeldinger om finnfirma.no. Jeg skal be de sende det på mail, men skal være forsiktig med hva jeg sier. Ser de ofte tar opp samtaler med kunder, for så å plutselig sende faktura til de de har snakket med.
 

Web2000

Medlem
jeg kan ikke si noe annet enn STYR UNNA alt som heter smartlinks.
Det er så grådig overpriset at de ansvarlige burde vært straffet.
I tillegg leverer de et produkt som ikke holder mål i det hele tatt. Tallene som selgerne oppgir er direkte feil, og ligger nok på kanten av lovverket.
 

Mr.Marketing

New Member
etter å ha lest innleggen i dette forumet må jeg si mange uttaler seg negativt uten å ha testet eller har erfaringer med Smartlinks. Jeg har testet Smartlinks ved flere anldninger for et par av kundene mine - den trafikken de har levert har jeg ingenting å utsette på, disse kunden hadde forholdsvis bra med klikk (150-400) og klikkprisen jeg regnet meg ut til er absolutt konkuransedyktig i forhold til feks google adwords.
Har også lest en del om firmaet bak finnfirma, og skjønner det kan være skepsis til disse da de har me negativ omtale, men er det så uvanlig for katalogtjenester på nett? har lest noen av sakene og virker som de gjør dette på en ryddig måte og mange av de som klager er "kjøpetryner" som har lett for å bli overtalt for så å angre når de får tenkt seg om.
Så kan si meg enig i og forstå skepsis til finnfirma - men skjønner ikke de som mener at det betyr at dette firmaet ikke kan levere andre gode produktet. Dagbladet og Aftenposten er tross alt sterke merkenavn og godt besøkte nettsteder.
 
Topp