Erfaringer med "stående skrivebord"

zapotek

Medlem
Noen som har jobbet stående kontra sittende med pc over lengre tid? Isåfall hva er dine erfaringer?

Bjørn Andersen

Webmaster
jeg har et slikt, men for å være ærlig bruker jeg ikke den funksjonen så mye lenge, men greit av ogtil da for forandring

Det anbefales definitivt.
Spesielt om man jobber med salg. Man blir mye mer på hugget, og de gangene man føler seg tom for energi hjelper det veldig å stå.

Dessuten er det, som andre sier, deilig med litt avlastning. Jeg fikk faktisk en mail om det i dag, og vurderer å skaffe meg et sånt til når jeg flytter i Juli, så jeg kan bli litt mer effektiv :p

Med andre ord, jeg anbefaler på det sterkeste å skaffe seg en.

zapotek

Medlem
Takk for svar alle sammen. Hmmm må nok teste dette ja. Merker jeg blir slapp av å sitte for mange timer i strekk foran boksen. Har hørt fra andre at de føler de får gjort mer arbeid når de står også.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vet ikke om det koster mer enn det smaker (?) - men jeg likte å stå innimellom da jeg satt på kontor.
Tips: Skru av dansemusikken :p

Siden jeg nå jobber hjemme og siden er det viktig med avveksling (ikke bra å sitte hele dagen) så bytter jeg mellom å henge sånn halvveis på sofa med å slenge føttene på stuebord. Riktig høyde på stuebord i forhold til sofa'en er viktig den og (dog off-topic?).

Topp