Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Thesis

Taffy

Medlem
Har fått litt mer fritid i det siste og skal få opp et par sider jeg har planlagt en stund. Har tenkt å bruke disse som et prøveprosjekt for å lære meg mer om wordpress, css og html. Kan litt, men ikke mye, og har gjort litt research rundt forskjellige themes osv.

Har lest veldig mye positivt om Thesis. Inntrykket mitt er at det er lett å jobbe med, har god loadtid og fungerer bra med tanke på seo. Samtidig har jeg lest endel kritikk som går ut på at om man først har laget en side med Thesis må man holde seg til det, og at det kan være problemer med oppdateringer i wordpress osv. Har også lest at mye av hypen kommer fra affiliates.

Har noen her konkrete erfaringer med Thesis? For en som har tenkt å lære seg wordpress og utvikle endel sider, er thesis veien og gå? :)
 

fredag

Medlem
Jeg har brukt thesis i et par år nå, og jeg skjønner ærlig talt ikke hypen.

Utrolig lite utvalg på themes (jeg fant ingen som passet, og mange er dyre), og om du skal gjøre endringer med designet, må du gjøre alt selv. Dette var et stort minus for meg, da jeg ikke er noen utvikler. For meg er det veldig lett å spotte andre som bruker thesis, da designet og opplegget er så likt på de fleste sider hvor man ikke har klart å fikse designet selv.

Jeg måtte komme meg bort fra thesis, for å få siden min slik jeg ønsket.

Det som er pluss er det gode brukerforumet, hvor du må regne med å bruke mange timer dersom du har lite kunnskaper på html og css.
 

Taffy

Medlem
Er det andre wordpress framework folk anbefaler? Eller lager de fleste her sider fra scratch hver gang?

Har som sagt endel sider som skal opp, ikke noe veldig avanserte greier, men tenkte å bruke det som trening, og håper seinere å klare å levere sider til andre. Da hadde det vært greit å ha et framework å bruke, istedenfor å måtte gjøre mye repetitivt arbeid.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Rammeverk kan være vel og bra det, men rammeverk skal jo være nettopp det - rammeverk, og da bør det ligge i kortene at det er videre utvikling med i planene, noe som uunngåelig funker bedre uten alt for mye fancy-dilldall-theme-options-tull-og-tøys.

Theme options - som jo er det som thesis er kjent for - er nyttig for folk som IKKE kan kode, og gjør themet fleksibelt også for dem. Derimot gjør det utvikling med thesis til en pain in the ass i forhold til å bare gjøre alt fra bunnen av eller med et enklere theme/framework som grunnlag.

I tillegg gjør slike overdrevne mengder med theme options uunngåelig at det må kjøres flere spørringer til databasen og liknende, så for sider som vil ha mye trafikk ville jeg også ha unngått det. Jo mer som kan hardkodes inn for den enkelte siden, jo mer optimalt er det egentlig, men til gjengjeld mister man fleksibilitet.
 

zapotek

Medlem
Samtidig har jeg lest endel kritikk som går ut på at om man først har laget en side med Thesis må man holde seg til det, og at det kan være problemer med oppdateringer i wordpress osv.)

Jeg får generelt angst av themes som må oppdateres for å fungere i siste versjon av Wordpress.
 
Topp