Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Et godt integrert alt-i-ett regnskaps og faktureringsprogram

Supermie

New Member
Dersom man skal starte en ENK, med formål om å drive med dropshipping/kjøp av varer for videresalg; hvilket program burde man investere i for å holde alt papir-arbeidet i orden?
Og dersom man også skal implementere noe konsulet arbeid (som da skal faktureres på timen) kan man få dette mèd i programmet?

Jeg tenker nå på et program som både kan håndtere bokføring, regnskapsføring, fakturaer, eiendeler, mva, leverandørere, varer, osv.
Et brukervennlig program for den litt uerfarne (dog en har litt kunnskap) som er godt integrert så man ikke trenger å holde styr på all "trådene", i frykt for å ha glemt noe viktig. Jeg har sett litt rundt på Visma eAccounting, og Mamut Visma. Har også sett på Fiken og e-conomic, men e-conomic så ut til å være bare skjellett, også måtte man betale mye for å legge til andre funksjoner.
 

Stoppet

Banned
Visma eAccounting fungerer bra. Du får hjelp både programteknisk og rekgnskapsteknisk bistand via deres forum. Programmet tar seg av alt av papirer og innleveringer. Må dog settes opp først, men det er ikke så bratt læringskurve, og der er gode opplæringsvideoer på det. Jeg bruker det til et mindre AS og er kjempefornøyd. Om du skulle trenge bistand, så kan du inngå en avtale med en regnskapsfører som er tilknyttet.
 

ToneO

New Member
Hei.
Jeg har egentlig bare et nytt spørsmål, men kunne ikke opprette egen tråd. Håper dette blir riktig:

Vi er en bedrift som selger de fleste varer via kommisjon, vi arrangerer utstillinger, tilstelninger (med billettsalg), har netthandel og mål om å doble omsetningen fra 5 til 10 mill på 1-2 år, ikke minst på nettsalg. Vi har brukt et år på å implementere Unimicro ERP-system og skal etter planen flytte alt innhold fra nettsidene over til nye, kostbare nettsider i samme system. Vi bruker et hav av tastetrykk hver gang vi registrerer en vare, en kunde eller korrigerer lagerbeholdning og tviler nå på at Unimicro er et brukervennlig butikksystem. For oss ser det ut som et reindyrka regnskapssystem. Så til mitt spørsmål: er det noen som har erfaring med Wordpress sin ERP plugin? Kan det tenkes at vi er best tjent med å oppgradere de Wpnettsidene vi allerede har (som er svært innholdsrike, nettbutikken er bygd opp på Woocommerce). Ved å integrere WP ERP/CRM og tegne VIP medlemskap hos WP-skolen har vi direkte support for 500kr pr mnd. Når man har en del kunnskap i WP fra før er dette utrolig mye penger spart. Eller?
Hilsen Tone
 

elastic

Member
Hei Supermie. Har du landet på regnskapsprogram?
Jeg bruker Fiken, og er strålende fornøyd. De har hatt en utrolig vekst, og implementerer nye funksjoner stadig vekk. Her ser du hva de jobber med, og hva som er planlagt.

Kjenner folk som er fornøyd med Visma eAccounting også. Det beste er å teste ut prøveperioden, og kjenne litt på det. Men du har sikkert valgt et program siden tråden er fra i sommer ;)
 

aakb

New Member
Hei, håper å gjenopprette denne tråden da jeg har lignende spørsmål som stilt ovenfor. Ønsker å begynne med dropshipping. Har allerede prøvd meg ut, opprettet shopify-konto og lykkes med både markedsføring på facebook og salg. Regnskap og bokføring er hvor ting stopper opp da jeg er 20 år med minimal erfaring innen regnskap, skatt og toll.

For det første ser jeg mye negativ omtale rundt dropshipping og problemstillinger rundt mva etter man har overstiget grensen på 50 000, i tillegg til problemer med bokføring ifh til mangel på integrasjoner med Stripe(som jeg benytter).

Det jeg er i tvil om først og fremst er følgende: Hva er enklest ifh til bokføring.
1. Dropshipping i Norge: Vil det være lurest å kun selge varer under 350 kroner inkl frakt ifh. til at kunden ender opp med mva-kostnad og man blir belastet dobbelt med mva? (med mindre man vil oppprette tollkreditt hos tolletaten eller inngå avtale med speditør - uaktuelt)
2. Dropshipping til USA eller salg innad i USA fra leverandør: eksport av varer til USA er etter hva jeg har skjønt avgiftsfritt fra en nordmanns ståsted, MEN er det evt. sales taxes eller andre lover man må forholde seg til når man driver salg fra Kina til USA. Og vil dette være annerledes om man for eksempel finner en Print-On-Demand service og selger gjennom en slik tredjepart som befinner seg i USA.

Poenget med alternativene over er å finne den mest effektive måten å drive salg og bokføring på. Helst noe med ikke altfor bratt læringskurve og noe jeg som enkeltperson har mulighet til å opparbeide meg informasjon om gratis på nett, leksjoner, webinarer etc.

Avslutningsvis og som en rød tråd til alle spørsmålene ovenfor lurer jeg i bunn og grunn på om det er en måte å integrere og automatisere prosesser mellom regnskapssystem og nettbutikk. Et bokføringssystem hvor jeg på best mulig vis vil kunne sende EHF-faktura og automatisere prosessen fra salg til bokføring.
 

ronorio

Active Member
Akaunting ser jeg andre skryter av. Kanskje verdt å se på.
 
Topp