Et godt integrert alt-i-ett regnskaps og faktureringsprogram

En tråd i 'Økonomi, regnskap og administrasjon' startet av Supermie, 7 Jul 2017.

1. Supermie New Member

Dersom man skal starte en ENK, med formål om å drive med dropshipping/kjøp av varer for videresalg; hvilket program burde man investere i for å holde alt papir-arbeidet i orden?
    Og dersom man også skal implementere noe konsulet arbeid (som da skal faktureres på timen) kan man få dette mèd i programmet?

Jeg tenker nå på et program som både kan håndtere bokføring, regnskapsføring, fakturaer, eiendeler, mva, leverandørere, varer, osv.
    Et brukervennlig program for den litt uerfarne (dog en har litt kunnskap) som er godt integrert så man ikke trenger å holde styr på all "trådene", i frykt for å ha glemt noe viktig. Jeg har sett litt rundt på Visma eAccounting, og Mamut Visma. Har også sett på Fiken og e-conomic, men e-conomic så ut til å være bare skjellett, også måtte man betale mye for å legge til andre funksjoner.

2. René Munthe Eik

René Munthe Eik Medlem

Visma eAccounting fungerer bra. Du får hjelp både programteknisk og rekgnskapsteknisk bistand via deres forum. Programmet tar seg av alt av papirer og innleveringer. Må dog settes opp først, men det er ikke så bratt læringskurve, og der er gode opplæringsvideoer på det. Jeg bruker det til et mindre AS og er kjempefornøyd. Om du skulle trenge bistand, så kan du inngå en avtale med en regnskapsfører som er tilknyttet.

Supermie liker dette.
  3. ToneO

ToneO New Member

Hei.
    Jeg har egentlig bare et nytt spørsmål, men kunne ikke opprette egen tråd. Håper dette blir riktig:

Vi er en bedrift som selger de fleste varer via kommisjon, vi arrangerer utstillinger, tilstelninger (med billettsalg), har netthandel og mål om å doble omsetningen fra 5 til 10 mill på 1-2 år, ikke minst på nettsalg. Vi har brukt et år på å implementere Unimicro ERP-system og skal etter planen flytte alt innhold fra nettsidene over til nye, kostbare nettsider i samme system. Vi bruker et hav av tastetrykk hver gang vi registrerer en vare, en kunde eller korrigerer lagerbeholdning og tviler nå på at Unimicro er et brukervennlig butikksystem. For oss ser det ut som et reindyrka regnskapssystem. Så til mitt spørsmål: er det noen som har erfaring med Wordpress sin ERP plugin? Kan det tenkes at vi er best tjent med å oppgradere de Wpnettsidene vi allerede har (som er svært innholdsrike, nettbutikken er bygd opp på Woocommerce). Ved å integrere WP ERP/CRM og tegne VIP medlemskap hos WP-skolen har vi direkte support for 500kr pr mnd. Når man har en del kunnskap i WP fra før er dette utrolig mye penger spart. Eller?
    Hilsen Tone

4. elastic New Member

Hei Supermie. Har du landet på regnskapsprogram?
    Jeg bruker Fiken, og er strålende fornøyd. De har hatt en utrolig vekst, og implementerer nye funksjoner stadig vekk. Her ser du hva de jobber med, og hva som er planlagt.

Kjenner folk som er fornøyd med Visma eAccounting også. Det beste er å teste ut prøveperioden, og kjenne litt på det. Men du har sikkert valgt et program siden tråden er fra i sommer ;)

5. mikaelt Medlem

Jeg anbefaler også Fiken. Utrolig enkelt og bra.

Del denne siden