Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Et land tilpasset din affiliate-inntekt

webmoney

Søkemotoroptimist
Du som leser denne gruppen ("Affiliate Programmer") har selvfølgelig en drøm om å kunne leve fett og bekymringsløst resten av livet av din affiliate-inntekt. I en romslig kåk, i et land med behagelig klima og med lave restaurantpriser, rett ved den kule stambaren din og med tilgang til en spektakulær natur der du dykker i krystallklart vann og slapper av med bilturer i firehjulstrekkeren. Flere tidssoner unna Valgjerd Svarstad Haugland og Dagfinn Høybråten.

Det er to ting som avgjør om du kan leve denne drømmen eller ei:
- inntekten din
- levekostnadene dine

Tjener du 20.000 kroner i måneden på affiliate-programmer, holder dette akkurat til å dekke norske levekostnader, inklusive renter, husleie og avdrag. Da er du blakk på slutten av måneden! Flytter du til et annet land, får du helt andre levekostnader og kan muligens leve som en småkonge.

Spørsmålet er:
- hvilket land eller by er den ideelle å bo i? Bangkok, Manila, Ho Chi Min-byen, Kairo, Vientiane eller Phnom Penh?
- hvor mye må man tjene i måneden for å leve et liv i sus og dus i akkurat denne drømmebyen?

Jeg vil gjerne høre fra deg som har tenkt i disse baner! Del dine erfaringer med oss andre her på Affiliate Programmer-gruppa!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har ikke eksakte land, men jeg har tenkt noe retningen av sør amerika! Jeg vet ikke hvor mye du trenger for å overleve der, men jeg vet du kommer ganske langt med 20 000 i måneden. Mange av landene er tropiske, krystalklart vann, herlig og frisk natur, vennlige folk og dem har herlige sommerbruke jenter.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Et liv i sus og dus....

Alt kommer vel mye an på hvilken livsførsel man har... Klart det er billig i en del land, men skal du bo i en stor by, med fet bolig, fet bil og spise/drikke bra så koster det penger....

Nå som jeg bor på landet i Danmark har jeg et MYE lavere forbruk enn jeg hadde i Oslo....

Her i Europa blir det vel mer og mer utlignet selv om man har noen land det fremdeles er lønnsomt å bo i....

Dessuten er vel de fleste land rimeligere å bo i enn Norge.....
 

sKrud

Meget sliten student
Det er jo verdenspriser på masse varer nå. Mat og bolig er jo det som varierer mest, men skal du leve som konge i et fattig land trenger du fortsatt 40 lakser i måneden. Tipper du spiser masse importert mat hehe, og det er alltid dyrt, biler er dyrt uansett.


Humm..Må nesten si meg helt uenig i det du sier her.. Lenge siden du sist var hjemme her i norge..?

Tror nesten vi bare kan si at om man skal leve fett så er Asia plassen å dra..:) Har selv veldig lyst å bare flytte til Asia en plass...:D
 

Christian

Medlem
Uansett hvor i verden jeg er, så kommer hjemlengselen snikende etter halvannen uke. Så jeg har nok ingen slike drømmer. Dog et sommerhus en eller annen plass kunne vært fett :D
 

sKrud

Meget sliten student
Hehe... Hadde med meg 50K når jeg dro til Thailand.. Å prøvde rimelig hardt å bruke mye penger der.. var der i 3 uker.. Men det var nesten umulig å bruke noe som helst..Dvs.. Om man da menger seg med resten av de norske turistene kan det fort bli dyrt.. menmen.. Er vell bare å flytte til sverige..Da rekker lønnen mye lengre enn her i norge..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Norsk inntekt

Med norsk inntekt og bosatt i omtrent hvilket land det måtte være kommer man bedre ut av det....og jeg gjentar meg selv når jeg sier at alt avhenger av hvilke vaner man har!

Jeg har ikke hjemlengsel.....og uansett hvor man bor er det jo stort sett en flyreise hjem.....

SKÅL!
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Gammel post dette, søkte etter Thailand og kom over denne. Bangkok er jo en vandlig kjekk by å bo i, hadde det ikke vært for at venner og familie bodde her i Norge hadder jeg sikkert flyttet dit for lenge siden :)
 

picxx

Well-Known Member
Har bodd i Thailand de siste 5 årene.
Om jeg måtte velge et annet land hadde det nok blitt Singapore, selv om priser ligner litt mer på norske.
 
Topp