Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Et land tilpasset din affiliate-inntekt

onlyme

New Member
Danskene er regnet som verdens mest lykkelige folkeslag til tross for høye skatter. Så det måtte blitt dit.
 

kongen

kongemedlem
Brasil som numero uno choice. God mat, friske damer og behagelig klima hvor man kan drive med vannsport. Mexico og Thailand er også gode alternativer. Btw; latinodamer knuser thaidamer i utseende!!!

Det som hindrer meg i å flytte er sikkerheten (vil ikke bli banket opp og drept), samt at jeg ikke vil ha ekle sykdommer forårsaket av krypdyr med tenner full av gift og rare insekter (kanskje jeg leser feil type artikler). Er heller ikke så begeistret for hai...

Så inntil videre blir det bare med ferieturer, og flytter ikke ut av gode gamle Norge!
 

Ståle

Medlem
picxx, av nysgjerrighet. Hvor mye trenger man for å leve "normalt" etter norsk standard i Thailand?
 

picxx

Well-Known Member
picxx, av nysgjerrighet. Hvor mye trenger man for å leve "normalt" etter norsk standard i Thailand?

Kommer jo an på mange faktorer akkurat det da :)
Hva den enkelte betegner som "normalt".
Om man er singel, samboer eller er en familie.
Om man skal leve på hotellsuiter hver dag eller greier seg med en leilighet.

Om jeg tar utgangspunkt i at du er singel, bor i en toroms, tar deg en fest hver lørdag og ikke er avhengig av å spise cordon blue hver dag men greier deg med å spise lokal mat vil jeg si du vil ha en (veldig) bra standard for 10.000 NOK i mnd.

Det sagt...det er en god del som faktisk greier seg helt fint på minstepensjonen her nede.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har bodd i Nederland, Norge, Sverige, og Norge.
Nederland er det meste hast hast hastverk. Er man vant med det, føles Norge som fortidspensjon. Men nå jobber jeg for meg selv; jeg vil for mye, og har derfor for mye å gjøre. Stort smil :D

Jeg er happy med Norge som utfallsbase. Lave skatter, billige biler og mat, ingen sykehuskø... Vel, ok - ingen av dette, men det er forholdsvis trygt for ungene, og naturen her er veldig veldig fin.
Vi var i Caribbean i 5 måneder ifjor (seilte med OM skipet Logos2, jeg var økonomi-ansvarlig og IT på si - det siste var en lett jobb pga han før meg som gjorde en god jobb). Det var en utrolig kjekk opplevelse, og veldig bra for nettverket (kjenner så å si folk verden over nå, så det er bare å reise...).
Jeg har veldig lyst å kjøre en bobil to Hong Kong (kjenner folk der), men nå har kona og jeg 4 unger, så det får vente noen år. Så det får bli med kortere opphold andre plasser (hvis noen som bor andre plasser har lyst å invitere oss over... haha).

Jeg ser i mange andre (og føler det selv) det Ivar Aasen skrev om "Nordmannen":
Fram paa Vetteren stundom han tenkte:
Giv eg var i eit varmare Land!
Men naar Vaarsol i Bakkarne blenkte,
fekk han Hug til si heimlege Strand.

Jeg likte St. Lucia veldig godt. Dit reiser vi nok kanskje tilbake engang for å bo der - en stund.
 
Sist redigert av en moderator:

onlyme

New Member
Mest lykkelige....hmmm....har ikke lagt merke til det! Men, de er stort sett glad i øl.....som meg :)

Men de drikker bare bittelitt av gangen. Så derfor har dansk helsevesen satt grensen til 17 halvlitere i uken uten skadevirkninger. Norsk helsevesen har satt grensen på 7 halvlitere i uken, men nordmenn drikker jo alt på en gang. Lærte jeg på en forelesning på et universitets sykehus.
 
Topp