jeg mener at ALL rå markedsføring er uetisk
Så spørs det vel bare hvordan man definerer rå markedsføring? Det er vel opp til hver enkelt å definere uten at noen spesielle har klippekort på sannheten. Det hele forutsatt at lovene overholdes selvsagt.
jeg mener at ALL rå markedsføring er uetisk
Så spørs det vel bare hvordan man definerer rå markedsføring? Det er vel opp til hver enkelt å definere uten at noen spesielle har klippekort på sannheten. Det hele forutsatt at lovene overholdes selvsagt.
Poenget mitt var også satt på spissen. Men den som ikke innser at hele det økonomiske systemet er basert på å forflytte midler fra den svake part over til en sterkere part er ganske naiv. Trolig er da også vedkommende den svake parten...
Men denne logikken holder overhodet ikke mål. Hva om den som har tjent penger på å reklamere for forbrukslån kommer å vil kjøpe dine produkter? Skal du da si nei? Tviler på at noen av dere ville avslått, og dermed er rekken med selvmotsigelser komplett.
Du kommer med nye eksempler som jeg ikke med min beste vilje kan se er relevante for problemstillingen. Hva har det at Stormberg prøver å bygge et positivt image med markedsføre forbrukslån å gjøre? Alle bedrifter tilstreber å skaffe seg et positivt image og alle er enige om at et positivt rykte kan være bra for business. Dette er jeg helt enig i. Men ser ikke hva du vil frem til med å nevne dette.
Nei, det er ikke det jeg sier. Fatter fortsatt ikke hva Stormberg har med dette å gjøre. Som sagt kan alle bedrifter bygge opp et bra image, også innen bransjen for utlån.
Det som er poenget er at du sier nei til annonsører innen helsekost og forbrukslån og bruker tiden din på å kritisere andres moral fordi de sier ja takk. Det vil si at du taper penger
Det er da greit nok at produktet i seg selv er lovlig, men det er da ikke lovlig å drive ulovlig markedsføring av produktet. Dersom jeg kommer til deg og forteller at du skal få en gratis sydentur av meg, men tilfeldigvis glemte og fortelle deg at du må betale tilbake det tredobbelte av verdien på sydenturen innen 30 dager etter du har kommet hjem før du faktisk takket ja, hvordan ville du følt deg da? Du hadde syns det var helt greit, og sagt at det er slik verden er? Joda, det hadde jeg også gjort. Helt klart.Tony Soprano skrev:Jeg personlig mener det er mer uetisk å kritisere andre som holder seg milevis innen for loven enn å formidle lovlige produkt som blir tilbydt av alle banker i hele Norge.