Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ett besøkende "stikk".. en teller altså :)

Frodem

Medlem
Heisann

Etter å ha prøvd utallige plug's and widgets, så har jeg ennå ikke funnet det stikket jeg ønsker, jeg vil ett innstikk/widget som viser :

  • Besøkende
  • I dag
  • igår
  • sist måned
  • totalt

Noe som dette finnes det?
 

Frodem

Medlem
Tenkte bare en liten widget i sidebaren... men skal se på den saken Bjørnar, takk for den
 

zapotek

Medlem
Installer Google Analytics eller Statcounter.

Du trenger ikke noe plugin for dette. Legg bare koden som statistikkprogrammet generer i footer.php fila til themet ditt.

-----------------------------------------
Skal besøkende kunne se i sidebaren hvor mange besøk du har? Isåfall kan du se på telleren til Statcounter (link lenger opp).
 
Sist redigert:

Frodem

Medlem
Jeg hadde en fin widget/innstikk på den blog siden jeg hadde før, men husker pokker ikke hva den heter.

Må ikke være public, men fint for meg å kunne lese, er jo litt gøy å se att det er faktisk folk innom :)

Frode
 

Frodem

Medlem
Bjørnar, jeg prøver å laste opp piwik, men får ikke lastet opp før filezilla nekter mer, too many connections from this ip osv kommer opp

Travellingman, har du sider som jeg kunne fått sett oppsettet på den telleren ?

Frode
 

Frodem

Medlem
eyh, post 100 :)

Bjørnar, da fikk jeg installert piwik på siden - Molland

La koden inn i en av dem postene som jeg har på bloggen, var det korrekt?

Frode
 

Bjørnar

Gründer
koden skal inn i footer.php, eller eventuelt la WP-Piwik pluginen legge til i wp_footer automatisk (dersom themet ditt støtter wp_footer (ikke alle som gjør det..)). Deretter setter du opp med auth key som du finner i piwik-installasjonen (herregud for en jobb det høres ut som..). good to go?
 

Frodem

Medlem
Ja, så det der, hadde glemt ut innstikket til piwik.

Det skal nå være lagt til footer'n, fikk ikke noe feilmelding iallefall, når jeg gjorde det via innstikket.

Har også gjort det ang auth key'en
 

Travellingman

Nettgrunder
Tror jeg svarer meg selv i denne tråden ref innlegg: https://www.webforumet.no/forum/lenke-strategi/9737-m-innleker-klikkes-p-hjelpe.html#post89212

Det gikk etter litt om og men å installere Piwik på min Gator konto, brukte forøvrig over en halv time å laste opp filene med min ftp klient.(To av filene måtte jeg laste opp på nytt i binary mode)

Har lagt inn sporing på en side nå og skal teste den ut litt nå fremover.

Hva er dine erfaringer nå med Piwik Frodem?

Så litt spørsmål til: Når man nå har satt opp Piwik på sin server kan man spore sider som er hostet på andre webhotell? Og Piwik bruker det mye resurser/båndbredde?
 

Nutz

Med lem
Hva er galt med google analytics?
Kan ikke tenke meg noe mer man trenger av statistikk og detaljer på en side, helt ned på hvilken by dine besøkende kommer fra, hvordan de kom inn, hvilke linker de klikker på.

Er selvfølgelig for å prøve og eksperimentere med andre alternativer, men Analytics er nok vanskelig å slå..
 
Topp