Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Euroads og statistikk?

picxx

Well-Known Member
Noen som har greie på hvordan euroads måler den statistikken de viser på sine sider?
Vil jo helst ikke tro at det er noe galt, men om jeg går inn på "Månedsoversikt" der og titter. I dag er det registrert bare 19 _visninger_ av annonser hos euroads, mens jeg er sikker på at jeg har hatt over 3000 visninger på sider med annonser fra euroads (+sikkert noen til som jeg ikke husker).

Er dette noe som er gjengs hos euroads, eller er dette noe jeg bør bekymre meg for?

Ser også at etter de la om "systemet" der inne har målingene på min konto vært utrolig lave (tosiffrede, i motsetning til 3-4 siffrede før omleggingen). Er det noe spes. jeg bør vite, som jeg kanskje ikke har fått med meg?

(Skal selvsagt også kontakte euroads ang. dette, men tenkte det var greit å legge det ut her i tilelle det er andre som har opplevd noe av det samme)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er lenge siden jeg har sett så veldig mye på statistikkdelen hos Euroads, men husker jeg registrerte litt merkelige tall jeg også for ca 1mnd siden. Blandt annet da faktisk flere klikk enn visnninger på bannere. Samt også leads på kampanjer, uten at det har vært foretatt noen klikk. (Sistnevnte har jeg stort sett alltid tenkt at det er en kake lagret hos brukeren som har gitt meg provisjon for salget.)
 

Balder

Medlem
Jeg opplever også merkelig statistikk på Euroads.

1) Visninger registreres ikke i alle tilfeller, selv om implementering og kampanjeoppsett er identisk fra tilfelle til tilfelle.

2) Merkelig lav eller manglende konvertering på lead-kampanjer som har konvertert godt hos andre nettverk.
 

Kvelland

New Member
Hva betyr?

Hva betyr UV i statestikken? og hva er egentlig leads? altså når får en betalt for leads? når en besøkende trykker på linken og registrerer seg?
 

Kvelland

New Member
Pris

Det feltet som det står Pris i.. er det hva en får for godkjente leads? som feks røde kors sitt som gir 498 kr hvis jeg ikke tar feil?
 

Ståle

Medlem
Det feltet som det står Pris i.. er det hva en får for godkjente leads? som feks røde kors sitt som gir 498 kr hvis jeg ikke tar feil?

Det er korrekt. Bare hos meg så står det at Røde Kors betaler 536,00.
 

Kvelland

New Member
Visning

Ja jeg har nå begynt å få veldig bra trafikk på mine blogger. Har mange unike treff hver dag, men EA viser kun 23 visninger mens jeg ser i bloggen at jeg har hatt ca 1100 visninger idag. Noen som har funnet ut noe?
 

paltho

New Member
About the statistics

Hi

I am from EuroAds and would like to help you with your problems.

As i hear it the problems are with the impression logged in the system. If some of you could give me som more info of your accounts then i will check up on it.

You can write it here on the site or sent an email to info@euroads.no att. Thomas Paludan

Regards

Thomas Paludan
 

Kvelland

New Member
Har fått litt svar..

Jeg forhørte meg litt med euroads support:
Dette fikk jeg som svar da jeg spurte om hvorfor når jeg har over 1000 treff en dag at det kanskje bare viser at jeg har hatt 20-30 visninger i euroads statistikken:

Som udgangspunkt vil alle Iframe annoncer måle visninger i din statistik, men hvis du lægger den direkte banner-url ind på din side, vil vi ikke måle visningerne i vores system. Men banneret kan jo stadig godt blive vist lige så meget som før...
 
Topp