Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Europark trekker penger fra kontoen min

RusselSim

Medlem
Hei.

I løpet av den siste tiden så har Europark trukket flere summer fra kontoen min. Tilsammen utgjør summene langt over 1000kr. Har selvfølgelig sperra kortet nå og skal be banken om å kjøre en sak mot Europark angående dette. Har også kontakta Europark, men de blånekter for dette enda kontoutskriften viser at det er de som har trukket.

Noen her som har vært i en liknende situasjon, eventuelt hvordan endte det?
 

Knut

Medlem
aldri opplevd å bli regelmessig trukket, men har opplevd 3 ganger at de trekker samme sak 2 ganger.
 

tyr897

Medlem
Jeg kjenner en som ble frastjålet kortet. Hun ble regelmessig trukket penger fra Europark selv om kortet var blitt sperret. Det ble selvsagt refundert, men det var et styr hver gang og endte med at hun byttet bank da de ikke var særlig behjelpelig med å få sperret trekkene før de endte opp på hennes konto.
 

RusselSim

Medlem
Jeg kjenner en som ble frastjålet kortet. Hun ble regelmessig trukket penger fra Europark selv om kortet var blitt sperret. Det ble selvsagt refundert, men det var et styr hver gang og endte med at hun byttet bank da de ikke var særlig behjelpelig med å få sperret trekkene før de endte opp på hennes konto.

Har ikke blitt frastjålet kortet mitt, men er mulig at noen har "skimma" chippen på Visa kortet mitt. Vurderer å opprette en ny bankonto for å hindre at det samme skjer igjen.

Hvordan er det mulig å bli trukket penger selvom kortet er sperra?
 

picxx

Well-Known Member
Hei.
Har også kontakta Europark, men de blånekter for dette enda kontoutskriften viser at det er de som har trukket.

Hva blånekter de?
At det er de som har trukket, eller at det er trukket rettmessig?

Du skulle gitt bæng i den bilen og heller invistert i fallskjermhoppet :D
 

RusselSim

Medlem
Har sendt et par mailer med europark og fått svar som dette:

Om det er snakk om misbruk av kort så er dette noe du må ta med banken. Banken skal ta kontakt med oss ang sperring. Vi refunderer ikke beløp da det er banken som ikke har tatt totalsperring på kortet. Tapet er noe banken skal dekke.



Ta kontakt med banken din omgående, jeg finner ingen transaksjoner på kortnr du oppgav, så enten har jeg fått ett kortnr som er helt nytt, eller så er bruken gjort av ett mistet,stjålet eller kopiert kort. Be banken sette kortet på internasjonal sperreliste og be dem sende en mail for sperring til oss.

Hvis du får kortnr på gamle kort så kan du ta kontakt med meg så kan vi finne ut om kortet blir brukt noe sted med kamera.



Har sendt de kortnummeret som har blitt trukket og en kopi av kontoutskriften som viser hvor mye og når de har trukket. Har ikke hørt noe siden det.
 

Knut

Medlem
Det er egentlig ikke en sak mellom deg og Europark, men deg og banken/Visa og visa europark. Om du tar kontakt med banken og kan dokumentere det du sier så får du igjen det som er trekt.
 

picxx

Well-Known Member
Har sendt de kortnummeret som har blitt trukket og en kopi av kontoutskriften som viser hvor mye og når de har trukket. Har ikke hørt noe siden det.

Sender du kortnummeret ditt i en mail fortjener du nesten å bli svindlet, men har du gjort det andre som står i mailen, og hva sier evt. banken?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kanskje et dumt spørsmål, men du er 100% sikker på at Europark ikke trekker deg for parkering du faktisk har foretatt? Jeg har flere ganger oppdaget at parkeringsselskaper har trukket "mine" parkeringer samlet f.eks en gang i måneden, som jo da selvsagt betyr at trekket kan bli på flere hundre kroner.

Anyway, hvis Europark har gjort noe feil og du har sagt ifra om dette til banken er det bare å ta det med ro. Du får refundert penga etterhvert.
 

Ståle

Medlem
Sant som Peter sier, jeg har også opplevd å blitt trukket penger for parkering jeg har hatt, men dog for en stund tilbake.
 

RusselSim

Medlem
Sender du kortnummeret ditt i en mail fortjener du nesten å bli svindlet, men har du gjort det andre som står i mailen, og hva sier evt. banken?

Kortnummeret har blitt sperra.

Har ikke bil og har derfor ikke betalt noen parkerinsbot siden forrige sommer.
 

picxx

Well-Known Member
Har ikke bil og har derfor ikke betalt noen parkerinsbot siden forrige sommer.

Det er ikke en gammel sak du ikke har betalt da?

Hadde selv et slikt tilfelle med bomringselskapet i Tr.h.
De sendte ut purring langt etter bilen var solgt, og til og med etter at selskapet hadde lagt ned. Etter flere og ørten klager, forklaringer og trusler om både klokker, prest og lensmann seg det sagte menn sikkert inn hos dem at det kanskje var den nye eieren de burde sendt regningen til.
 

webpiken

Medlem
Hei.

I løpet av den siste tiden så har Europark trukket flere summer fra kontoen min. Tilsammen utgjør summene langt over 1000kr. Har selvfølgelig sperra kortet nå og skal be banken om å kjøre en sak mot Europark angående dette. Har også kontakta Europark, men de blånekter for dette enda kontoutskriften viser at det er de som har trukket.

Noen her som har vært i en liknende situasjon, eventuelt hvordan endte det?

Jeg har en venn som opplevde akkurat det samme i fjor. Kortet ble stjålet, og brukt hos Europark flere ganger i måneden i et halvt år etter at kortet ble sperret.

Han fikk alt tilbake fra banken tilslutt, så det beste du kan gjøre er å kontakte din bank/kortutsteder og ta det derfra.
 
Topp