Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Få større inntjening på et forum?

SolidHost

Medlem
OK, this is the case;

Har et privat prosjekt som jeg jobber en del med. Er et forum som har relativt godt med besøkende. Medlemmene er veldig lojale og i følge GA så bruker 51% av medlemmene 10 minutter eller mer pr. besøk. Har mellom 2000-3000 unike besøkende hver dag, og flesteparten av disse er fra USA. Resten er fra Europa + resten av verden. Siste måneden så har forumet hatt litt over 40.000 unike besøkende, omtrent 2 millioner sidevisninger og rundt 23 millioner treff. Pr. i dag kjører jeg kun adsense øverst og nederst på alle sidene, men det blir ikke noe særlig med penger på det. Ligger på et par hundre dollar mnd. men jeg innbiller meg at det burde være et potensiale for en god del mer. Enten ved å bytte til et bedre program eller kanskje plassering av annonsene, etc. Forumet er spesielt beregnet på folk som samler på og bygger om klokker (jada....sært! Jeg vet.. ;), så det er mulig at jeg burde finne meg et eller annet klokke-relatert affiliate program, men samtidig, så er brukerene alt fra 20-70 år og har veldig forskjellige interesser, så dermed er det mulighet for å vise fram mye rart i disse annonsene (adult er ikke ok. Siden 99 prosent er mannfolk, prøvde jeg meg på dette for en stund tilbake. Ikke populært) Så programmer man evt. kunne ha prøvd eller andre tips mottas med stor takk.
 

kongen

kongemedlem
Forumet er spesielt beregnet på folk som samler på og bygger om klokker

Fant to ClickBank Merchants etter et raskt søk:

murrayclock.com (murrayclock.com/plans.html)
clock-plans.com (clock-plans.com/dlplans.html)

Landingssidene er ikke så pene og er heller ikke optimalisert for konvertering, men det fikser du med å lage egen landingsside hvor du tvangs-cookie leseren, og deretter linker du direkte til ClickBank bestillingsskjema (og leseren vil derfor aldri se de nåværende landingssidene).
 

Bjørnar

Gründer
når det kommer til forum, så har jeg også valgt å minske bredden på selve forumet, og ha annonser på venstre-siden av forumet; Dyresiden.no • Hovedside

Rett og slett fordi man får plass til flere annonser.

Dersom andre har noen gode ideer, lytter jeg gjerne :)
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Dersom andre har noen gode ideer, lytter jeg gjerne :)

Fjern alle annonser som ikke har med dyr å gjøre! Ikke prøv å selg postkasse-/dørskilt til folk som er interessert i dyret sitt.

På katteforumet har du annonser for katte-ting-og-tang
På hundeforumet har du annonser for hunde-ting-og-tang
På hesteforumet har du annonser for heste-ting-og-tang
Osv, osv
 

Bjørnar

Gründer
nå skal ikke jeg hijacke denne tråden, men de annonsene som vises der nå, er kun i en fase hvor jeg jobber med AdLink, så det vil komme andre annonser der.
 
Topp