Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Få visninger på Facebookreklame

Stoppet

Banned
Da skjønner jeg ikke hvorfor to sider med samme betaling og publikumkriterier gir forskjellig beregnet rekkevidde når de legges inn tilnærmet samtidig.

Det blir litt det samme som når en som har oppnåd et visst antal følgere faller tilbake i antall som nås på nye poster.

FB gir ikke ved dørene. Min erfaring er at nye sider når best ut med reklamer og så dropper etter hvert. Har tested det flere ganger. Og lar man en side ligge brakk et halvt år og kjører i gang igjen så får man litt fart i begynnelsen igjen for så å droppe.

Enten er det jeg opplever helt tilfeldig, eller så er noe noen vel naive.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Godt mulig at det er tilfelle med "boost" for nye og slikt, det skulle ikke forundre meg.

Men husk at dette med annonser er mye mer innfløkt enn bare et estimat basert på kjønn/alder og slikt. Jeg er ganske sikker på (dog gjetting) at estimatet også beregnes på bakgrunn av andre kriterier som f.eks. bilde, valgt call to action-knapp og til og med helt ned på innhold, landingsside osv. Det er i alle fall min erfaring så langt...
 

Rismoen

Medlem
Da skjønner jeg ikke hvorfor to sider med samme betaling og publikumkriterier gir forskjellig beregnet rekkevidde når de legges inn tilnærmet samtidig.

Det blir litt det samme som når en som har oppnåd et visst antal følgere faller tilbake i antall som nås på nye poster.

FB gir ikke ved dørene. Min erfaring er at nye sider når best ut med reklamer og så dropper etter hvert. Har tested det flere ganger. Og lar man en side ligge brakk et halvt år og kjører i gang igjen så får man litt fart i begynnelsen igjen for så å droppe.

Enten er det jeg opplever helt tilfeldig, eller så er noe noen vel naive.

Hahah, det er så sant som det får blitt... Har opplevd det samme altfor mange ganger.
 

xdex

Medlem
Vi får se da, hva det ender opp med, etter 2 dager. Vis oss gjerne annonsen du kjørte også, samt tallene og sluttresultatet evt. hvorfor du er fornøyd/ikke fornøyd og hva du forventet ut i fra ett estimat. Selv om facebook sier du kan oppnå, betyr det ikke at du vil oppnå.
 

Stoppet

Banned
Jeg lover dere at hvis dere spiller lotto denne helgen så kan dere vinne flere millioner. Det har jeg statistikk som kan vise.
 

KIA

Medlem
Kjørte flere kampanjer på FB. De ga så lite. FB var alrdi lønnsom hos meg. Jeg personlig kjøper ingen produkter/tjenester som er annonsert på FB. Folk er ikke i kjøpemodus på FB
 

Stoppet

Banned
Var det noe innovativ med dette? eller kom det som en overraskelse at man kan vinne ved deltagelse i spill?

Var bare for å vise hvor absurd, meningsløst og uredelig det er å basere markedsføring på "om", "hvis", "kan", "mulig" og så videre.

Men verden vil bedras så da er det kanskje slik det skal være?

Hva er galt med å prøve å være litt mer treffende i sine formuleringer og gi folke en følelse av tilfredshet i stedet for å velge bort produktet?
 

xdex

Medlem
Var bare for å vise hvor absurd, meningsløst og uredelig det er å basere markedsføring på "om", "hvis", "kan", "mulig" og så videre.

Men verden vil bedras så da er det kanskje slik det skal være?

Hva er galt med å prøve å være litt mer treffende i sine formuleringer og gi folke en følelse av tilfredshet i stedet for å velge bort produktet?

Så det du sier er at hvis noen ønsker garantert bedre salg, og høyere vekst gjennom 2016-17 kan vi bare ta kontakt med deg? For i følge deg, er det aldri noe "hvis/kan/mulig" i markedsføring? det er nemlig garantert gevinst og en haug av fortjeneste! Selvfølgelig kan en kampanje ha utrolig dårlig effekt, og jeg forstår godt at facebook gjør det på denne måten. Men igjen, spennende synspunkter du har, og skal notere meg dette til neste 150 kroners kampanje, forventer høy profitt, men det fikser du :D

Igjen, så får vi se hva ts ender opp med av tall, og brukte kroner. Blir litt meningsløst å diskutere når vi ikke har fulle fakta på bordet. Selv opplevd ett estimat, gitt en pris, og etter endt periode, er det fortsatt mer igjen av totalbudsjettet, fordi kampanjen ikke nådde ut til estimat, og det kan det være flere gode grunner til.
 

Stoppet

Banned
Selv opplevd ett estimat, gitt en pris, og etter endt periode, er det fortsatt mer igjen av totalbudsjettet, fordi kampanjen ikke nådde ut til estimat, og det kan det være flere gode grunner til.
Poenget er når de "tar" pengene uten at minste estimat oppgis. Hvis jeg selger en varetype for 5000 og sier at du vil motta mellom 30 og 35 enheter, da forventer du ikke at du får 20 når jeg har tatt imot pengene dine.

Så det du sier er at hvis noen ønsker garantert bedre salg, og høyere vekst gjennom 2016-17 kan vi bare ta kontakt med deg?
Er det dette du faktisk leser, eller tipper du? Ikke helt saklig slik jeg oppfatter det.

For i følge deg, er det aldri noe "hvis/kan/mulig" i markedsføring? det er nemlig garantert gevinst og en haug av fortjeneste!
Her er du mer bastant en det du taler for at facebook bør være. "aldri", "garantert gevinst og en haug av fortjeneste!" Jeg kan ikke finne dette blant mine ord. Tipper du her også?

skal notere meg dette til neste 150 kroners kampanje, forventer høy profitt, men det fikser du
En kompetent faglig vurdering du har gjort av mine kvalifikasjoner? Eller gjetning?

Blir litt meningsløst å diskutere når vi ikke har fulle fakta på bordet.
Så hvorfor diskuterer du egentlig da? Eller det er vel egentlig ikke noen diskusjon fra din side, mer tilfeldige påstander oppfatter jeg det som.
 
Sist redigert:

xdex

Medlem
Kan dessverre ikke svare på alle ovennevnte quotes, har ikke like god tid som deg. Men for å svare på flere i ett fleng, ja, jeg tok en faglig vurdering, og ja, jeg tipper i aller høyeste grad, da du anbefalte dette tidligere.

Poenget er når de "tar" pengene uten at minste estimat oppgis.

Poenget ditt er merkelig.. veldig merkelig.. Du visste altså før du kjøpte en vare, at minste estimatet ikke var oppgitt. Likevel, så kjøpte du.. Poenget er altså at du irriterer deg over din egen vurdering, jaja.. da skjønte jeg det, og tok dette med i min faglige vurdering som nevnt over.
 

Stoppet

Banned
Beklager min feil.
Det skulle stå Poenget er når de "tar" pengene uten at minste estimat oppnås.

Du var dårlig å tippe der ja ;) ............eller kanskje selektiv.
 

Camilla H

New Member
Her var det mye å tenke over ja. Ser at tallet på visninger har steget til noen tusen nå ganske plutselig, så gjaldt vel kanskje bare å ha litt tålmodighet.

Får se videre hva planen blir :)
 
Topp