Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Får ikke betalt av ellos norge

picxx

Well-Known Member
Jeg har ikke mange annonsene oppe for ellos, men f.o.m 1.mai i år til nå har jeg en ordreverdi på 4740.- på ellos, med 0.- utbetaling til affiliate.

Er det flere som har opplevd dette, eller har noen forklaring på hvorfor dette skjer. At alle disse ordrene (7 stykker) skal være avbestilt ser jeg på som særdeles lite sannsynlig.

p.s. Har sendt melding til TD, men hadde også vært kjekt å høre andres erfaringer.
 

Adrian

New Member
Er ikke hele programmet satt på pause da?
Det går hvertfall ikke an å søke på programmet.
 

picxx

Well-Known Member
Det er da j#/(## røtent gjort av annonsenettverk at de lar slike annonsører dure og gå uten å stoppe dem når de ikke betaler for seg da!

Det samme hendte jo med forbrukerrabatten og mmmedier tidligere (som forresten enda ikke har betalt sine affiliates, trass at de har startet opp med å sende ut sine nyhetsbrev), der hvor man ble lovet betaling pr. action, men som på tross av dette heller ikke har betalt.

Man mister jo snart tiltroen på norske annonsenettverk om de durrer ivei på den måten :(
 

picxx

Well-Known Member
Er ikke hele programmet satt på pause da?
Det går hvertfall ikke an å søke på programmet.

Om det er satt på pause burde man kanskje ekskludere programmet fra aktive kampanjer hos TD da...

Jeg skal ihvertfall ræse over sidene og plukke ut ellos annonser.
Bra jeg la merke til dette ihvertfall, ellers hadde jeg vel bare fortsatt med denne gratisannonseringen.
Jævlar! ... .. .
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Har tjent noen kroner gjennom Ellos jeg også, og utbetalinger har kommet.. en gang.... Om jeg ikke husker feil tok det ett par måneder før Tradedoubler sendte dem avgårde.
 

picxx

Well-Known Member
Har tjent noen kroner gjennom Ellos jeg også, og utbetalinger har kommet.. en gang.... Om jeg ikke husker feil tok det ett par måneder før Tradedoubler sendte dem avgårde.

Joda, jeg fikk utbetalt fra ellos frem til mai ser jeg, men problemet her er jo ikke at de er sene til å betale, problemet er jo at de ikke krediterer deg for de salg du har gjennomført. Altså, man annonserer for dem, selger for dem, men provisjonen for salgene uteblir.

En 'annonsører som ikke betaler' artikkel er i emmingen kjenner jeg :mad:

edit : Bare det at man ikke får kjapt svar fra TD når man spør om slike saker er jo jævlig irriterende.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Tradedoubler har faktisk tatt et grep for å "advare" partnere mot annonsører som ikke betaler: Kjør "Mine Programmer"-rapport fra hovedmenyen, og det kommer en gul "varseltrekant" ved de annonsørene som ikke er ajour med betalingen.
 

picxx

Well-Known Member
Takker for tipset mapdaddy :)
Det var jammen flere gule trekanter enn jeg hadde regnet med å finne der gitt.
 

picxx

Well-Known Member
Men, uansett kan det vel ikke være meningen man skal logge inn hver dag for å finne ut av slik informasjon.... Dette burde TD varsle om via mail!

Enig med deg der.
Taperne her vil jo bli affiliates som allerede er godkjente, og annonserer for disse programmene.
Nye affiliater vil jo ikke bli godkjent til programmet.
TD har mest sannsynlig allerede fått sine penger ettersom de ikke deaktiverer kampanjene, mens eksisterende annonsører annonserer gratis for disse annonsørene.

Som jeg sa i en tidligere post er det ikke akkurat ting som får deg til å ha tiltro til norske annonsenettverk.
 

webpiken

Medlem
Jeg har fått utbetalt Ellos-provisjon hver eneste måned siden mai, og det har ikke vært noe som helst trøbbel utenom noen perioder der statistikken har vært på vent (men ble synlig så fort de hadde gjort opp for seg).

Men det er riktig at de ikke tar imot nye affiliates, og at de har tatt en pause fra isales.
 

Adrian

New Member
Mener det ble nevnt noe om dette ellos greiene i videoen fra affiliate konferansen, men usikker på hva som ble sagt.
 

arve

Medlem
Alternativer til Ellos?

Er det noen som har forslag til gode alternativer nå som ellosprogrammet stenger.

Jeg sender idag en del trafikk til Laredoute som konverterer brukbart. Også Smartgirl/Guy går an, mens Nelly forløpig har vært dårlig.

Hva med dress-for-less hos Euroads, konverterer det? Evt. andre forslag.
 
Topp