Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Får ikke levert inn selskapsoppgave

Hei, har gjort ferdig og sendt inn næringsoppgave 1 på altinn.
Problemet er når jeg skal godkjenne og signere selskapsoppgave for 2013 får jeg bare feilmelding at følgende skjema mangler og der er næringsoppgave 1 listet opp.

Tar det tid før den er oppdaget sendt inn slik at jeg kan fullføre selskapsoppgaven? Eller er det jeg som gjør noe feil?
 
Merkelig, får bare denne feilmeldingen når jeg kontrollerer skjemaet:
Minst ett av følgende skjema må være levert: RF-1167, RF-1170, RF-1173, RF-1175, RF-1189 eller RF-1045

Selvangivelsen er levert inn med næringsoppgave 1 også så jeg skjønner nada :s
 

Steve Cash

Medlem
Har du oppettet næringsoppgave for å levere sammen med selvangivelsen da? Hvis ikke er det ikke rart det stopper opp. Du skriver at selvangivelsen er levert sammen med næringsoppgaven, men selvangivelsen gjelder jo deg peronlig og leveres på ditt fødselsnummer. Selskapsoppgaven skal leveres på selskapets organisasjonsnummer og ha sin egen næringsoppgave. Ut fra det du skriver kan det tyde på at du har blandet sammen.
 
Så næringsoppgaven må leveres for bedriften OG personlig? Kan jeg hente ut næringsoppgaven fra personlig selvangivelse og levere på bedriften?
Rart det skjemaet ikke dukket opp når jeg velger bedriften og kun på personlig...
 

Steve Cash

Medlem
Nei, ikke samme næringsoppgave. Selskapet skal levere næringsoppgave over SIN virksomhet, du skal bare levere deltakeroppgave sammen med selvangivelsen for din andel av resultatet i selskapet, pluss eventuelt arbeidsgodtgjørelse og uttak.

Men hvis du i tillegg driver egen næring må du levere næringsoppgave for den.
 
Nei, ikke samme næringsoppgave. Selskapet skal levere næringsoppgave over SIN virksomhet, du skal bare levere deltakeroppgave sammen med selvangivelsen for din andel av resultatet i selskapet, pluss eventuelt arbeidsgodtgjørelse og uttak.

Men hvis du i tillegg driver egen næring må du levere næringsoppgave for den.

Driver kun DA men næringsoppgaven havnet på min personlige, ikke på bedriften. Både for meg og andre deltakeren. Så har levert inn næringsoppgaven for oss begge på hver sin altinn konto, merkelig. Hvordan får jeg løst dette?
 

Steve Cash

Medlem
Du har altså levert inn næringsoppgave med tall for dere to samlet både på din selvangivelse og på din mederiers selvangivelse, hvis jeg forstår deg riktig? Og ingen næringsoppgave for DA-et? Hvis det er slik så har dere jo begge rapportert inn for høye tall.

Eneste måten å komme ut av det på er å levere nye selvangivelser for dere begge, uten næringsoppgave, men med deltakerens oppgave Skatteetaten - Deltakerens oppgave over egen formue og inntekt i deltakerliknet selskap.

Selskapet må så levere RF-1215, selskapsoppgave, næringsoppgave og selskapets oppgave for deltaker Skatteetaten - Selskapets oppgave over deltakerens formue og inntekt i deltakerliknet selskap. Og dette er jo i og for seg kurant, eneste problemet er at fristen gikk ut lørdag kveld, hvis du ikke har søkt utsettelse. Men jeg vil likevel anberfale deg å få gjort det så fort som mulig. Er du heldig slipper du forsinkelsesavgift, er du uheldig får du en liten avgift.

For øvrig virker det som om du trenger en regnskapsfører, særlig ettersom du er i ferd med å oppløse selskapet. Men de fleste i bransjen har det fortsatt travelt, og vil nok ha det ut juni.
 
Du har altså levert inn næringsoppgave med tall for dere to samlet både på din selvangivelse og på din mederiers selvangivelse, hvis jeg forstår deg riktig? Og ingen næringsoppgave for DA-et? Hvis det er slik så har dere jo begge rapportert inn for høye tall.

Eneste måten å komme ut av det på er å levere nye selvangivelser for dere begge, uten næringsoppgave, men med deltakerens oppgave Skatteetaten - Deltakerens oppgave over egen formue og inntekt i deltakerliknet selskap.

Selskapet må så levere RF-1215, selskapsoppgave, næringsoppgave og selskapets oppgave for deltaker Skatteetaten - Selskapets oppgave over deltakerens formue og inntekt i deltakerliknet selskap. Og dette er jo i og for seg kurant, eneste problemet er at fristen gikk ut lørdag kveld, hvis du ikke har søkt utsettelse. Men jeg vil likevel anberfale deg å få gjort det så fort som mulig. Er du heldig slipper du forsinkelsesavgift, er du uheldig får du en liten avgift.

For øvrig virker det som om du trenger en regnskapsfører, særlig ettersom du er i ferd med å oppløse selskapet. Men de fleste i bransjen har det fortsatt travelt, og vil nok ha det ut juni.

Ah, etter litt roting fant jeg det når jeg representerte firmaet. Rart det lå som et skjema på min personlige jeg måtte fylle ut, antok det var korrekt.
Får bare overføre tallene til det andre skjemaet og satse på at det går bra.
Takk for hjelpen :)
 
Topp