Får ikke skrive i Wordpress theme editor

Ved et under klarte jeg å opprette en blogg i sommer. Har tenkt å lage en til, men det hele stopper opp når jeg skal endre på temaene. Vil jo ha min egen adsense-kode o.s.v. Under hvert tema-fil står det bare
"If this file were writable you could edit it"
Hjelp, hva gjør jeg for å få disse til å bli "writable"??:confused:

peterandrej

pensjonert moderator
vel...du kan jo bruke ftp-programmet ditt isteden for wp's innebygde... liksom bare siden stort sett ALLE ftp-programmer er bedre enn wps innebygde, og liksom fordi du da kan redigere siden i en editor som liksom fargelegger tags og slikt..

hvis du skjønner liksom..isteden for å kuke med de chmod777 greiene liksom...

Helge

Profesjonell Googlesøker
Mapper skal chmodes til 755
Filer skal chmodes til 666

IKKE chmod 777!

picxx

WF 09
Om themet ditt er widget ready er det jo også bare å innstallere en php exec. plugin og bare copy/paste hele koden inn i widgete'en, og publisere den. Ikke nødvendig å røre en eneste fil da.

Flott Casper. Det skal jeg klare å huske. Lærer noe hele tiden her på forumet selv om jeg i utgangspunktet er fulstendig blåst når det gjelder koding, script o.s.v. Og picxx; jeg har lastet ned noen alternative adsense-ready theme, og gjør så godt jeg kan for å få de til å "virke". Tar nok litt tid før jeg behersker selv det mest grunnleggende. Ser jo at dere som behersker dette har store muligheter. Tusen takk alle sammen!

Topp