Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Får ikke skrive i Wordpress theme editor

Ved et under klarte jeg å opprette en blogg i sommer. Har tenkt å lage en til, men det hele stopper opp når jeg skal endre på temaene. Vil jo ha min egen adsense-kode o.s.v. Under hvert tema-fil står det bare
"If this file were writable you could edit it"
Hjelp, hva gjør jeg for å få disse til å bli "writable"??:confused:
 

peterandrej

pensjonert moderator
vel...du kan jo bruke ftp-programmet ditt isteden for wp's innebygde... liksom bare siden stort sett ALLE ftp-programmer er bedre enn wps innebygde, og liksom fordi du da kan redigere siden i en editor som liksom fargelegger tags og slikt..

hvis du skjønner liksom..isteden for å kuke med de chmod777 greiene liksom...
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Mapper skal chmodes til 755
Filer skal chmodes til 666

IKKE chmod 777!
 

picxx

Well-Known Member
Om themet ditt er widget ready er det jo også bare å innstallere en php exec. plugin og bare copy/paste hele koden inn i widgete'en, og publisere den. Ikke nødvendig å røre en eneste fil da.
 
Flott Casper. Det skal jeg klare å huske. Lærer noe hele tiden her på forumet selv om jeg i utgangspunktet er fulstendig blåst når det gjelder koding, script o.s.v. Og picxx; jeg har lastet ned noen alternative adsense-ready theme, og gjør så godt jeg kan for å få de til å "virke". Tar nok litt tid før jeg behersker selv det mest grunnleggende. Ser jo at dere som behersker dette har store muligheter. Tusen takk alle sammen!
 
Topp