Kjapp og trygg hosting for Wordpress

får ikke til adsense :( hjelp!!!

zapotek

Medlem
Har vært mye diskusjoner om dette med annonser ved bilder rundt på diverse Webmasterforum. Konklusjonen er som regel at det er greit (Se f.eks. hvordan Klikk.no gjør det i bunnen av artiklene sine).
 

Nutz

Med lem
Vet man at man er god på pris, så er det ikke noe i veien for å bruke Adsense på sine salgs-sider. Er jo penger inn det også, dersom den besøkende skulle finne på å trykke på annonsen.
Selv om man får inn besøkende inn på siden sin, så betyr det absolutt ikke salg. Men går den ut via en annonse, så betyr det noen få kroner inn..
 

Web2000

Medlem
Det er jo rart for det er jo mye mer svindel syns jeg å plassere adsense annonsen (som består i de fleste tilfeller av linker) nær tekst sånn at det ser ut som det er tekst fra nettsiden selv og ikke en annonse enn å plassere den vedsiden av et bilde.

Det er ikke lov å ha adsense annonser tett opp mot annen tekst på nettsiden som kan forveksles med innholdet og visa versa. Bruk av farger er en god måte å unngå dette på som gjør at du plutselig er innenfor retningslinjene.
 

Web2000

Medlem
Det er heller ikke helt riktig, men hvis du bruker ett bilde utelukkende for å trekke oppmerksomheten mot adsense annonsene kan du nok det.

Er ikke helt enig med deg. Jeg har brukt bilder ved siden av adsense annonsene i alle år helt til jeg fikk advarsel mail fra google om å fjerne de. Jeg hadde ikke bildene der for å prøve å trekke oppmerksomheten mot adsense annonsen, men rett og slett for et bilde sier mer enn 1000 ord og fordi det i den sammenheng faktisk var helt nødvendig med et bilde for å vise brukerne hva som jeg beskrev i teksten. Løsningen ble å flytte bildene under teksten, et godt stykke fra selve adsense annonsen.

Så lenge bilde kan forveksles med adsense annonsen så er det mot retningslinjene. Min erfaring er at bildene som du har på siden din er i sammenheng med teksten du har på siden din, som igjen er grunnlaget for adsense annonsene. Skriver du om reise til mallorca f.eks så har du f.eks et bilde av en strand på mallorca, samtidig som adsense annonsene da hovedsaklig vil være typisk reiser til mallorca. Og i denne sammenheng vil da bildet ditt kunne forveksles med adsense annonsen.

Hvis du derimot har bilde av en ku og skriver om reiser til mallorca, ja da vil nok ikke dette bryte med retningslinjene, men kanskje brukerne dine ikke får helt denne samme ferie feelingen da :)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Er ikke helt enig med deg.

Det er egentlig bare å forholde seg til adsense's brukervilkår, så spiller det liten rolle hvor enige vi er :)

In order to ensure a good experience for users and advertisers, publishers participating in the AdSense program may not:

* Compensate users for viewing ads or performing searches, or promise compensation to a third party for such behavior.
* Encourage users to click the Google ads using phrases such as "click the ads", "support us", "visit these links" or other similar language.
* Direct user attention to the ads using arrows or other graphical gimmicks.
* Place misleading images alongside individual ads.
* Place ads in a floating box script.
* Format ads so that they become indistinguishable from other content on that page.
* Format site content so that it is difficult to distinguish it from ads.
* Place misleading labels above Google ad units. For instance, ads may be labelled "Sponsored Links" or "Advertisements", but not "Favourite Sites" or "Today's Top Offers".
 

picxx

Well-Known Member
Å ha bilder ved siden av adsense annonser er ikke innenfor retningslinjene så lenge ikke bildene dreier seg om noe helt annet enn annonsen.

Jeg finner ikke den teksten i brukervilkårene, men jeg har helt sikkert oversett den. :)
 

picxx

Well-Known Member
Place misleading images alongside individual ads.

Illustrasjonsbilder i en artikkel er ikke "misleading images".
Hva med fotoblogger og gallerier da?
Og...er det lovlig med video, om det ikker lov med bilder?
Det sikreste ville nok være å bruke badeanda til mattis i alle artikler, så hadde man sluppet å fått annonser fra adsense som kunne assosieres med bildet man bruker som illustrasjon ;)
 
Topp