Første side på engelsk

A

aabbcc

Guest
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg litt og se hvordan det var å drive en side på engelsk og rette meg mer mot det internasjonale markedet. Her er siden hittil:
The Provence Guide | Start your Provence holiday here

Om noen har noen tips til hva som kan bli bedre og ikke minst hvordan jeg kan få trafikk hit, så hadde det vært veldig fint.

Hittil har jeg vært litt aktiv på et par forumer og laget en google-plus side: https://plus.google.com/+Theprovenceguide/posts
Men jeg vet ikke hvor effektivt det er.

aabbcc

A

aabbcc

Guest
"Omtrent 42 400 000 resultater". Det sier Google når du søker på Provence. Nå er det jo enkelt å klatre forbi ca 42 399 900 av dem. Men resten er verre.

Sats på ekstremt godt og fyldig innhold med førstehåndskunnskap.
Sats på små nisjer om livet i Provence.
Ha langt tidsperspektiv.

Takk Tonny. Ja det er nettopp den ekstreme konkurransen som gjør det utfordrende i forhold til norske sider. Men også litt artig.

pleb

Medlem
Jeg ga opp mine internasjonale sider for ca to dager siden da jeg sa opp hostingen. :) Men jeg ønsker deg lykke til. Og tro meg - reisenisjen på engelsk er såpass ekstrem at du må, som Tonny nevner, ha et langt tidsperspektiv og hardt arbeid over tid for å i det hele tatt tjene litt penger.

A

aabbcc

Guest
Jeg ga opp mine internasjonale sider for ca to dager siden da jeg sa opp hostingen. :) Men jeg ønsker deg lykke til. Og tro meg - reisenisjen på engelsk er såpass ekstrem at du må, som Tonny nevner, ha et langt tidsperspektiv og hardt arbeid over tid for å i det hele tatt tjene litt penger.

Ja, frykter at det blir vanskelig, men man må jo prøve.

abc

pleb

Medlem
Utvilsomt. Jeg håper virkelig at du lykkes og at du oppdaterer oss.

Innholdet på siden ser godt ut og du skal vite at det finnes hundrevis av internasjonale reisefora å bygge lenker fra. :)

JudeQuinn

Medlem
Hvis man først skal lage en side, og skrive bra innhold, så bør man vel sikte seg mot størst muig publikum? Med mindre man jobber opp mot norske kredittkort e.l.

Alle i Norge kan jo lese engelsk uansett? Jeg har bare sider på engelsk, og skriver egentlig englsk vel så bra (om ikke bedre) enn norsk.

Uansett, jeg synes siden ser fin og profesjonell ut. :)

A

aabbcc

Guest
Takk for mange gode innspill. Jo langsiktighet og godt innhold er nøkkelord.

abc

JudeQuinn

Medlem
Ja, og der er konkurransen også størst. Så det kommer an på om man har tro nok på egne ferdigheter i konkurrasnen mot andre flinke folk.

Det er klart. Fordelen er jo at man kan leve av en engelsk side om Provence, så belønningen er mye større.

Lager man en dårligere side på norsk, for å "cut corners", vil man jo bare ende opp med at leserne trekker til engelske sider (siden all i Norge kan lese engelsk).

Når det gjelder Google+ så får jeg ca 50 besøkende daglig derfra ved å poste i communities (2-3 communities om reise). Det er mye bedre 'reach' enn Facebook på G+, når folk +er noe eller sharer, så får fryktelig mange det opp på førstesiden sin.

Ellers ville jeg kanskje skrevet mer på førstesiden, kanskje en 600-800 ord om Provence, og linket contextual til undersider som bygger på hovedkeywords. Nå er det bare et stort bilde av et skilt med Provence på.

Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Når det gjelder Google+ så får jeg ca 50 besøkende daglig derfra ved å poste i communities (2-3 communities om reise). Det er mye bedre 'reach' enn Facebook på G+, når folk +er noe eller sharer, så får fryktelig mange det opp på førstesiden sin.

Jeg har såvidt prøvd litt på g+, uten den helt store suksessen hittil. Du har ikke lyst til å fortelle meg hvilke communities du har brukt?

Ellers ville jeg kanskje skrevet mer på førstesiden, kanskje en 600-800 ord om Provence, og linket contextual til undersider som bygger på hovedkeywords. Nå er det bare et stort bilde av et skilt med Provence på.

Ja, det er sant, det der skal jeg se på i løpet av helga. Forsider synes jeg alltid er vanskelig.

Takk for to gode tips JudeQuinn.

Topp