Kjapp og trygg hosting for Wordpress

førstesiden på et WP nettsted

Helge

Profesjonell Googlesøker
I wordpress kan du jo sette en page som førsteside (i innstillingene).

Men om du skal ha en totalt egen side der så kan du jo legge WP i en undermappe, designe forsiden til å ligne litt på WP themet ditt, og bare linke til det i en vanlig meny.
 

peterandrej

pensjonert moderator
home.php ligger høyest i hierarkiet i wp. Etter home.php kommer index.php, og så single.php, osv. Så lager du en fil som heter home.php så blir det "forsiden", og så blir "bloggen" index.php, enkeltinnlegg blir å bruke single.php, osv.

Så bruk filen home.php dere. Finnes den ikke i themets filer, så lag den selv.
 

andreasd

Medlem
Hmmm... men hvordan får jeg den til å ikke liste opp "home" i menyen? Sånn det er nå blir jo en side liggende "dobbelt", og det går jo naturligvis ikke. Vil gjerne at det fremdeles skal være like enkelt å legge til sider, så vil helst slippe å hardkode menyen, men i aller værste fall får jeg bare gjøre det.

Har hatt masse prakk med denne problem stillingen selv, dvs, når jeg lager en static front page, får jeg i menyen: home about home altså home 2 ganger.

Dette kan ordnes ved å gjøre følgende: gå til manage, pages og klikk på edit "home" page. (eller det navn du brukte til static page) scroll ned, og klikk på drop down menyen - page parent. Legg home page under feks "about". Lagre så siden.

Dette funka til meg, og har nå kun 1 "home" i menyen :)

Andreas
 
Topp