førstesiden på et WP nettsted

Helge

Profesjonell Googlesøker
I wordpress kan du jo sette en page som førsteside (i innstillingene).

Men om du skal ha en totalt egen side der så kan du jo legge WP i en undermappe, designe forsiden til å ligne litt på WP themet ditt, og bare linke til det i en vanlig meny.

peterandrej

pensjonert moderator
home.php ligger høyest i hierarkiet i wp. Etter home.php kommer index.php, og så single.php, osv. Så lager du en fil som heter home.php så blir det "forsiden", og så blir "bloggen" index.php, enkeltinnlegg blir å bruke single.php, osv.

Så bruk filen home.php dere. Finnes den ikke i themets filer, så lag den selv.

Tonny Kluften

Administrator
Jeg bruker WP kun som CMS til et nettsted her slik som atomet beskriver over her.
Dette er for en kunde og jeg vil at kunden skal kunne redigere forsiden på samme sted som han redigerer de andre sidene, altså som en side.

andreasd

Medlem
Hmmm... men hvordan får jeg den til å ikke liste opp "home" i menyen? Sånn det er nå blir jo en side liggende "dobbelt", og det går jo naturligvis ikke. Vil gjerne at det fremdeles skal være like enkelt å legge til sider, så vil helst slippe å hardkode menyen, men i aller værste fall får jeg bare gjøre det.

Har hatt masse prakk med denne problem stillingen selv, dvs, når jeg lager en static front page, får jeg i menyen: home about home altså home 2 ganger.

Dette kan ordnes ved å gjøre følgende: gå til manage, pages og klikk på edit "home" page. (eller det navn du brukte til static page) scroll ned, og klikk på drop down menyen - page parent. Legg home page under feks "about". Lagre så siden.

Dette funka til meg, og har nå kun 1 "home" i menyen :)

Andreas

Topp