Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook fjerner "falske" LIKES

Tony J

Alle skal få
Facebook burde i tillegg straffet de som har kjøpt seg likes. Dvs dersom Facebook fjerner mer en 10% av likerne i en page så burde Facebook slette pagen også :)
 

Tony J

Alle skal få
Jeg tenkte på ekstremtilfellene. Dersom jeg hadde fått 10.000 liker som jeg ikke hadde visst kommet fra hadde jeg tatt affære og ikke latet som ingenting. For jeg er ute etter 100% naturlig vekst. Jeg tror de fleste sidene som har 99% falske likes er klar over dette. Men forstår problemstillingen du tar frem. Det jeg vil si at, de som kjøper likes burde blitt pisket med en lærpisk på seteballen i mange repetisjoner i full offentlighet. Det skal ikke lønne seg og jukse vettu;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@tony j - tja, de som har 99% falske likes er sikkert klar over det og har sikkert kjøpt dem selv, men hva med de som har 90% ekte, og der de 10% falske har kommet jevnt og trutt?

@flippflopp: om FB stenger de falske kontoene dine er en ting, men hva om de stenger siden til en av kundene dine fordi de har f.ex. 90% falske likes, eller at kundene begynner å kreve tilbake pengene fra deg fordi likene forsvinner veldig raskt?
 

flippflopp

Medlem
@flippflopp: om FB stenger de falske kontoene dine er en ting, men hva om de stenger siden til en av kundene dine fordi de har f.ex. 90% falske likes, eller at kundene begynner å kreve tilbake pengene fra deg fordi likene forsvinner veldig raskt?

Så klart, skjer det rett etter kjøp erstatter jeg, men ingenting varer evig. Du kan ikke komme et år etter kjøp å kreve jeg skal erstatte likes du kjøpte for prisen av en drøy kinobillett. Det blir for dumt. Jeg garanterer ingen noenting, utover at jeg leverer - og leverer med såpass margin at selv med normalt frafall (rundt 2%), så skal du fortsatt ha antallet du betalte for - og vel så det.

Blir som med linksalg. Ingen kan garantere at nettsidene en selger lenker på blir gruppevoldtatt av Googles zoologiske hage rundt neste sving. På samme måte kan ikke jeg garantere at Zuckerberg ikke massakrerer kontoene mine.

Og de må gjerne begynne å stenge sider med mange falske likes. Da har jeg et HELT nytt marked å penetrere! :-D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nå sa jeg vel "veldig raskt" og da bør det vel være lett å forstå at det ikke er snakk om "om et år"

...og begynner de å stenge sider med mange falske likes, så tror jeg ikke du har et helt nytt marked nei. Da tror jeg heller hele dette tullet med falske likes forsvinner fort som fy (og hvis du mener å levere ekte likes i stedet, så er det absolutt ikke noe nytt marked)
 

flippflopp

Medlem
Nå sa jeg vel "veldig raskt" og da bør det vel være lett å forstå at det ikke er snakk om "om et år"

...og begynner de å stenge sider med mange falske likes, så tror jeg ikke du har et helt nytt marked nei. Da tror jeg heller hele dette tullet med falske likes forsvinner fort som fy (og hvis du mener å levere ekte likes i stedet, så er det absolutt ikke noe nytt marked)

Beklager, overså. Uansett, negativ SEO er jo et marked, så hvorfor skulle ikke det å bombe facebook-sider være et marked?
 
Topp