Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook lanserer annonsenettverk

kongen

kongemedlem
Facebook lanserer annonsenettverk neste uke. Det vil fungere på en måte slik som Googles Displaynettverk hvor man kan kjøpe displayannonser på forskjellige nettsteder rundt omkring på webben.
 

kongen

kongemedlem
Det kommer mer info neste uke, men det blir en plass hvor man kan kjøpe annonser på webben (utenfor Facebook) basert på Facebooks data om brukere.

Så nå kan du snart avslutte din Google Adwordskonto og bruke alle annonsekronene via Facebook.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ikke for min del.
Jeg er redd det vil bare sende mer traffik inn i FB universet, hvor det aldri mer kommer ut av (bortsett for å lage mer penger til FB og sende mer traffik inn).
Men det er nok bra at det kommer litt konkurranse for AdWords.
 

Christian

Medlem
En helt naturlig utvikling for Facebook og noe jeg har ventet på siden de lanserte Facebook Audience Network - en tjeneste for å vise FB-annonser i apper.

Styrken til FB ligger ikke i å vise annonser på Facebook, men at annonsører kan segmentere svært godt basert på plenty data - om annonsen ligger på VG eller Facebook er ikke så viktig. Det blir spennende å se hvordan dette kan konvertere i forhold til AdWords. Mens du i AdWords har en gylden mulighet til å treffe folk i kjøpsmodus basert på søkekriterier, uten å vite særlig mye om HVEM denne personen vil FB-approachen bli annerledes. Via dette nye nettverket vil kan treffe målgruppen veldig godt, og for eksempel bygge merkevarekjennskap svært effektivt. Men jeg tipper at det er de med produkter som gjerne impulskjøpes som vil være mest fornøyd med hvor godt nettverket konverterer til salg.
 
Det geniale med facebook/whatsapp er jo at annonsører kan annonsere om produkter og tjenester som brukeren skal i fremtiden.
Det er jo ikke til å stikke under en stol at den infoen google, apple, facebook osv er ute etter er jo hva du gjør NÅ og hva du skal etterpå. Hva du har gjort tidligere er ikke en fryktelig stor indikator på hva du skal foreta deg i fremtiden.

Med den utstrakte kommunikasjonen som er på facebook og tilhørende apper så kan de muligens legge opp enda mer målrettede reklamer enn feks google kan tilby.
 
Omnicom Media Group er de neste som får tilgang til dette i første omgang. Det er heller ikke sikkert at vanligere annonsører får tilgang til dette med det første. Inntil videre vil man måtte nøye seg med Audience Nettverket som gjør det mulig annonse på mobilapper.
 
Mediamath er en plattform og ikke det samme som Atlas, men noe man vil kunne bruke for å kjøpe gjennom Atlas. (det er ikke blir kjent om det vil være mulig ennå) På samme måte som man kan kjøpe på Display nettverket til Google gjennom Mediamath(som en RTB-plattform).
 

kongen

kongemedlem
Det er riktig. Med Mediamath så har du tilgang til så godt som alle verdens annonseplasser med samme dashbord. Det får du ikke ved å logge inn hos Facebook / Atlas. Eller Google. Og Mediamath er overlegen når det kommer til målretting.
 
Topp