Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook regler i forhold til markedføring i grupper

Tony J

Alle skal få
Ser at det finnes endel grupper som enten reklamerer for hjemmesider, eller fungerer som rubrikk (kjøp og salg) i gruppene. Noen som vet hvordan facebook stiller seg til handel i gruppene? Da tenker jeg på med eller uten linker på gruppene. Har lest det meste om grupper, men finner ingenting spesifikk om handel, står det under betingelser elns? Kudos til den som vet det her :)

Tony
 

picxx

Well-Known Member
Vet om flere lokale grupper som er opprettet på facebook som brukes i kategorien gratis/ønskes/gies bort, men har ikke sett noen i kategorien "rubrikk" ellers, så heller nok til å være enig med svaret til Torstein over.
Skal du opprette en rubrikktjeneste på facebook, bruk enten en app eller en side. Grupper er primært brukt for interessegrupper, ikke for næringsfremføring.
 

Tony J

Alle skal få
Noen tips hvordan man kan bruke en gruppe man har en bønsj med medlemmer i da det ikke er tillatt å reklamere for 3part på selve veggen etc? Blir som om man har en god markedsføringsmulighet uten at man kan benytte det. Hvis en gruppe har et navn som er f.eks "Hvitevarer.no" og hjemmesiden min er hvitevarer.no , uten at det er noe mer enn det, går dette også under ulovlig?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Du må gjøre som jeg sa, og bruke en app (altså det samme som spikre gjentar om å bruke iframe). Apps er små webtjenester som ligger på en annen server og vises på fb via iframes. Disse kan også kobles opp mot facebooks tjenester, og da kan man gjøre veldig mye rart. Alt du ser av f.x. spill og mer avanserte "pages" er slike apps, altså alle bedrift/organisasjonssider som har litt mer fancy innhold enn bare veggen osv. Det finnes mye rart, noen ferdigløsninger kan du få leid/kjøpt, noe finnes gratis, men vil du ha en facebookside/app spesielt tilpasset ditt behov må du sannsynligvis få noen til å lage det for deg.
 

Tony J

Alle skal få
Du må gjøre som jeg sa, og bruke en app (altså det samme som spikre gjentar om å bruke iframe). Apps er små webtjenester som ligger på en annen server og vises på fb via iframes. Disse kan også kobles opp mot facebooks tjenester, og da kan man gjøre veldig mye rart. Alt du ser av f.x. spill og mer avanserte "pages" er slike apps, altså alle bedrift/organisasjonssider som har litt mer fancy innhold enn bare veggen osv. Det finnes mye rart, noen ferdigløsninger kan du få leid/kjøpt, noe finnes gratis, men vil du ha en facebookside/app spesielt tilpasset ditt behov må du sannsynligvis få noen til å lage det for deg.

Da blir spørsmålet, hvis jeg har en gruppe med 1000 medlemmer, kan disse kobles mot den APPEN? :)

Tony
 

picxx

Well-Known Member
Apps kan ikke brukes på grupper.
 

Tony J

Alle skal få
Apps kan ikke brukes på grupper.

Takk for relevant svar. :)

Da tar jeg fortsatt imot ideer på hvordan man kan få benyttet gruppen sin til markedsføring.
Jeg har funnet EN mulighet. Dersom jeg oppretter et arrangement (APP) og inviterer alle i gruppen til å "gjøre noe". Så kan jeg etterpå opprette en betalt annonse på facebook rettet mot dette arrangementet. Facebook får betalt, jeg treffer nøyaktig målgruppen min og alle er fornøyde. Men jeg tror ikke folk er så gira på å delta på arrangement av forskjellige slag:)

Dvs, kun annonsering mot arrangement og sider er tillatt, men ikke direkte mot grupper.

Tony
 

picxx

Well-Known Member
"Annonsering" er jo bare et begrep.
Selvsagt har du lov til å dele linker, nyheter, bilder og annet i grupper, på lik linje med andre plasser på FB, men du oppretter ikke en gruppe for å annonsere for noe spesifikt, nettopp fordi det er blitt såpass begrensninger på grupper.

Det desidert beste er egentlig å lage en helt sinnsyk god app og drite i både grupper og sider. Da har du totalkontroll over brukerne.
 
Topp