Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook side

Dre_C

Medlem
Jeg har flere facebook sider med variererende antall tilhengere. Fra 50 - 20k tilhengere.
Jeg har brukt disse til å poste nyheter fra mine sider og fått noen få besøkende derifra. Noen som har tips til hvordan en kan tjene penger på slike grupper?
 

picxx

Well-Known Member
Viktig å merke seg at i grupper med over 5000 medlemmer kan man ikke sende ut melding.
Sperren er satt ved 5000, mens på pages er det ikke noen slik sperre.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvordan man kan tjene penger vil jo variere med hva du tjener penger på. Er det reklame man tjener penger på, så bør du prøve å bruke facebooksiden til å få trafikk over til den aktuelle nettsiden, er det et produkt du selger, så kan du jo både skaffe trafikk til din egen side, og du kan kanskje tilogmed selge det nesten "direkte" fra facebooksiden.

men å bare ha en rss-feed fra den aktuelle siden er omtrent meningsløst
 

Dre_C

Medlem
Er det noe marked for eventuelle salg av facebook sider? Hvor store må eventuelt disse sidene være?
 

Erlend

Medlem
Er det noe marked for eventuelle salg av facebook sider? Hvor store må eventuelt disse sidene være?

Ja, det er et marked for dette. Du spør veldig vanskelig. Alt kan være interessant bare du treffer på den riktige kjøperen. Har du en side til salgs?
 

Dre_C

Medlem
Jeg har en side om Julenissen med ca 20 k tilhengere på Facebook. Jeg har hittil bare brukt denne Facebook siden til å promotere egne blogger/artiler. Til den rette prisen så er jeg selvfølgelig villig til å selge denne.

Men spørsmål nr 2 er hvordan Facebook ser på salg av slike sider?
 

metallian

Medlem
Jeg tror du kunne tjent noen kroner på å "selge" linker/meldinger på den siden også-men jeg er usikker på hva FB mener om det. Men da er det din side så hvordan det skal spores kan ikke jeg forstå.
 

picxx

Well-Known Member
Det er ikke lov å selge linker/meldinger på siden sin.
Det er heller ikke lov å selge sin personlige konto.
Men, selvsagt er det lov å overføre en facebookside til en annen person.
La oss si du selger firmaet ditt .. da følger jo også facebooksiden med.
(For å overføre "creator rights" for siden ser det ut som om man må ta kontakt med facebook for å gjøre dette)
 
Topp