Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook språk på innhold

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Lurer på hvordan man organiserer innhold på facebook.

Har bodd i Australia, og har derfor endel venner der nede. Samtidig har jeg mange norske venner. Hvordan organiserer man dette på facebook? Går det ann at de engelske kun får se det jeg skriver på engelsk, og de norske kun får se det jeg skriver på norsk? Blir litt klønete når de i Australia blir bombadert med innhold på norsk...

Eller må man opprette 2 forskjellige kontoer, og logge seg inn og ut ettersom hva man vil lese/skrive?

Har prøvd å google litt om dette, men finner bare info om innstillinger av språk for menyer etc. og det er jo ikke det jeg er ute etter.

Randulf Småfix
 

picxx

Well-Known Member
Tror ikke det er mulig å organisere en personlig konto på en slik måte, men kan du ikke opprette to grupper, eller sider, hvor du publiserer norske "nyheter" på den ene siden mens du publiserer engelske på den andre?
Dette løser selvsagt ikke problemet med din personlige konto...
 
Neida, det går fint. Opprett lister, kall den ene listen for "Norsk" og den andre for "Engelsk" - legg til folk i passende liste.

Deretter, når du skal legge ut en status, så ser du et lite hengelås-symbol, holder du musen over står det "Everyone" - trykk på den og velg Customize, deretter velger du Specific people og skriver inn listenavnet ditt. Da får kun de som er i den lista se akkurat den statusen. F.eks kun de engelske ser de engelske statusene osv.
 

picxx

Well-Known Member
Gode tips Robin :)
Thx
 
Topp